همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

ارزش خون جهان‌آرا در برابر آرش کمانگیرها


ارزش خون جهان‌آرا در برابر آرش کمانگیرها


فرهنگ شهادت




ایشان در بیان نمونه‌ای از غربت این فرهنگ درجامعه اسلامی تصریح کردند: در یکی از برنامه‌های تلویزیونی که درباره جهاد و شهادت پخش می‌شد یکی از میهمانان برنامه گفت: «مسئله جنگ را تمام شده ندانیم و قهرمانان را منحصر به قهرمانان دفاع مقدس و شهید جهان‌آرا نکنیم، در تاریخ ما در هزار سال پیش مردانی بودند که از آب و خاک دفاع می‌کردند و جان خود را دراین راه از دست دادند، اینها هم قهرمان هستند»!.


داغ دل من تازه شد!

علامه مصباح یزدی با بیان این که این مسئله داغ دل مرا تازه کرد، خاطرنشان کرد: این گونه سخن گفتن، مسئله‌ای است که همواره وجود دارد، ولی شنیدن آن، امروز، آن هم از رسانه ملی داغ دلم را تازه کرد؛ این که ما با گذشت سه دهه از بهار انقلاب، مسئله شهادت و جهاد در راه اسلام را با مسئله دفاع از آب خاک یکی بدانیم.

رییس مؤسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره)با تأکید بر این که این دو مسئله قابل مقایسه با یکدیگر نیست، افزودند: یکی دانستن جهاد و شهادت در راه اسلام با دفاع از آب و خاک به اندازه‌ای سنگین است کمه واقعاً جا دارد، انسان دق کند و بمیرد.

معظم‌له خاطرنشان کردند: دفاع از آب و خاک را کلاغ، گرگ و دیگر حیوانات هم دارند، در میان انسان‌ها نیز در تمامی کشورها این دفاع وجود دارد؛ این چه افتخاری دارد؟!

علامه مصباح یزدی با بیان این که انسان‌هایی که چنین دفاعی را ندارند، از حیوان‌ هم پست‌تر هستند، تصریح کردند: البته این مسئله به اندازه‌ای نیست که برای کشوری چون ایران اسلامی افتخار باشد. این مسئله‌ای مشترک میان انسان و حیوان، مؤمن و کافر و حق و باطل است.

ایشان با ابراز تأسف از تبیین چنین مسائلی از سیمای جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: جای تأسف دارد که بعد از سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی و فدا شدن جان بهترین گل‌های کشور در راه اسلام، در سیمای جمهوری اسلامی ایران افرادی که جزو فرهیختگان جامعه هستند، بیایند و بگویند که جها‌ن‌آرا تنها قهرمان ما نبود و باید از افرادی چون آرش کمان‌گیر و کاوه آهنگر که هزار سال پیش از آب و خاک دفاع کردند، یاد شود!

ارزش خون جهان‌آرا در برابر آرش کمانگیرها


ایشان با بیان این که چنین تفکری در جامعه نشان دهنده فعالیت کم در نشر فرهنگ جهاد و شهادت اسلامی می‌باشد، اظهار کردند: اگر با فرهنگ جهاد و شهادت درست آشنا می‌شدند، می‌فهمیدند که قطره‌ای از خون جهان‌آرا با دریاها خون آرش‌ کمان‌گیر و امثال آن قابل مقایسه نیست؛ چون خون امثال جهان‌آرا ارزش الهی دارد و ثارالله است.


رییس مؤسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) افزودند: خونی که برای آب و خاک ریخته شده است،‌ ارزش آن به اندازه همان آب و خاک است، ولی خونی که در راه خدا ریخته شود، ارزش الهی پیدا می‌‌کند و هیچ‌چیز به آن نمی‌رسد.



 شما چی میگین ؟

مگه دفاع از مردم و میهن امروز و دیروز داره ؟ و امروزش شهادت به حساب میاد و دیروزش سقــــط شدن ؟ واقعا خنده داره که یه نفر یه همچین حرف بی ربط و غیر منطقی ای بزنه ؟

اگه امثال آرش کمانگیرها نبودن که همین مملکت هم وجود نداشت که شما بیان با این صراحت گذشته خودتون رو فراموش کنین و مردان و زنان غیورش رو به فراموشی بسپارین ؟ 



نظرات 3 + ارسال نظر
سمیرا شنبه 9 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:39 ب.ظ http://seraphic.blogsky.com

قیاس ایشون واقعا منطقی بود !!!!!!

اخه اینها اصلا قابل قیاس نیستن با هم ...

شکیبا شنبه 9 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:57 ب.ظ

دفاع از آب و خاک میهن به دستور خدا واجبه قدیم و جدید هم نداره...
توی دوران جنگ 8 ساله حتی کسایی که به قرآن ما ایمان نداشتند مثل ارمنی ها از خاک میهن دفاع کردند و حتی شهید هم شدند ...حالا من موندم چرا خون اون ارمنیه که از میهن خودش دفاع کرده بود بارزشه واسه دولت اما خون اون یارو آرش کمانگیر نه!!!!!

همینه .. آفرین
قربون آدم چیز فهم .. منم همین رو میگم .. اینها نمیدونن دیگه به چی گیر بدن و چی بگن .. زدن تو گفتن خزعبلات

النا. این منم...زنی یکشنبه 10 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 09:31 ب.ظ http://www.anaa.blogsky.com

از ایشون انتظار دیگری نمی رفت دوست عزیز

خب حق با شماست ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد