همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

مدل های عاشقی

امروز قراره شما رو با مدل های عاشقی آشنا کنیم .. شما هم بخونید و ببینید که چه مدلی عاشق شدید و آیا مدل عاشقی شما تو مدل های ما هست اگه هست که هیچ اگر هم نیست بگید تا اضافه کنیم .. شاید مدل شما از ۲۰۱۰ هم بالاتر باشه ...


مدل هایی که آدم ها عاشق می شوند ..


قضیه این است که عشق و عاشقی هنوز وجود دارد فقط کمی مدلش تغییر کرده , واقعیتی که باعث شد رابرت اشترن برگ در سال 1987 میلادی یک مدل از عشق واقعی و حواشی انرا درست کند .

آخر تغییرات رابرت هم این شد که برای رسیدن به یک عشق واقعی باید سه عنصر صمیمیت , تعهد و تمایلات جنسی وجود داشته باشد اما چون معمولا نمی شود , بسته به بالا و پایین بودن هر کدام از این سه عنصر , هفت الگوی عشقی بدست می آید .. الگوهایی که فقط بعضی هایشان به عشق واقعی نزدیکترند .

از این نوع مدل ها دور و اطرافمان زیاد دیده می شه که با پرنگ و کمرنگ شدن هر کدامشان ممکن است فاتحه عشق خوانده شود یا به مدل دیگری تغییر شکل پیدا کند .

  1. مهر و دوستی : مدل مهر و دوستی ودل بی دردسری است . در این مدل احساس تعلق , نزدیکی و صمیمیت به وفور یافت می شود ولی چیزی که هست اینکه از تعهد دراز مدت , شوق یا گرایش جسمانی خبری نیست .
  2. عشق سودایی : عشق سودایی شاید وحشتناکترین مدل عشق باشد . در این مدل نه صمیمیت وجود دارد , نه تعهد و نه نزدیکیو هر چه هست مربوط به همان نگاه اول است . اصلا این مدل , به عشق در نگاه اول هم معروف است .. مدلی که اگر سریع تغییر شکل ندهد , به همان سرعتی که بوجود آمده محو می شود .
  3. عشق تو خالی : گاهی عشق های قوی و درست و حسابی به دلایل مختلف به عشق های بی محتوا تبدیل می شوند که اسمشان را گذاشته اند عشق تو خالی . در این مدل تعهد سرجایش باقی می ماند اما مهر و صمیمیت و تمایلات وجود ندارد  .. همان سه عاملی که به وجود آورنده عشق بودند .
  4. عشق رمانتیک : بالاخره رسیدیم به مدل لیلی و مجنون . در عشق رمانتیک 2 عامل شور و صمیمیت به وفور یافت می شود . تعهد هم که سرجای خودش باشد همه چی اروم می شود.
  5. عشق مشفقانه : این هم مدل بدی نیست , لااقل ابروریزی نیست . در این مدل معمولا شوق و گرایشات جسمانی از بین رفته است ولی مهر و محبت شدید بین دو طرف وجود دارد . این مدل مخصوص کسانی است که می خواهند عمری را با هم بگذرانند ولی گرایش جسمانی به هم ندارند . عشق میان اعضای یک خانواده هم از همین مدل است .
  6. عشق سطحی و کورکورانه : این مدل با تابلوترین اسم ممکن , اصلا مدل خوبی نیست ; عشقی که نتیجه گردبادی از گرایشات جسمانی و تعهدات دراز مدت است . در این مدل صمیمیت وجود ندارد و دونفر دوستان هم نیستند و فقط تعهد و غریزه است که عاشق و معشوق رو به هم نزدیک کرده است .
  7. عشق کامل : این از آن مدل هایی است که به محض آمدن اسمش همه اصرار دارند در صورت رویت , سلام آنها را هم به این مدل برسانید . نوع کامل عشق که در آن صمیمیت , تعهد و تمایلات جسمانی در شرایط اکازیون قرار دارند . البته نگداری این مدل عشق هم برای خودش مصیبتی است و باید حسابی حواس دوطرف به تغییر شکل احتمالی مدل رویایی جمع باشد .



مدل شما چه شکلی بوده ؟



نظرات 7 + ارسال نظر
سبله دوشنبه 7 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 08:57 ب.ظ http://www.sabaleh.blogsky.com

سلام
فک کنم مدل عشق من مدل مهر و محبت باشه !
راستی اگه فامیلیتو بگی میام ادت می کنم توی اون سایته
اما خودت باید حدس بزنی که اسمم چیه؟!؟!؟!؟
یه کمک اونم اینکه آخر اسمم ه است!!!
راستی با اجازه ات شعر بارون رو که تو پست قبلت نوشتی رو با اسم خودت آپ کردم!!!

فریبا چهارشنبه 9 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:43 ب.ظ http://www.niloofaremordab2.blogfa.com

یه اپ متفاوت

حتما سری بزن



پستای جدید واقعا جالب بودن

حتما ...
ممنون که همیشه میای

زهرا صالحی چهارشنبه 9 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:40 ب.ظ http://javano-man.blogfa.com

سلام آقای علی اکبر
نیستید؟؟ کجایید؟؟
هرچی منتظرتونیم پیداتون نمیشه، به ما هم سر بزن ای دوست!!!!!
تا هفت هشت روز آینده منتظ یه تغییر اساسی توی کل وبلاگ باشید و نظرتون رو برای هرچه بهتر شدن بلاگم بهم بگید.......
منتظرم..................................................
(حالا که ما تقریبا تند تند اپ میکنیم شما نمیای سر بزنی؟؟؟)

سلام خانم صالحی
شرمندم که نتونستم بیام به سر بزنم ..
به روی چشم ..
این عالیه .. منم با تغییرات اساسی وبلاگت موافقم ..
حتما نظر میدم...
راست میگی .. یعنی اینقدر پر کار شدی؟
اومدم

سبله پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:32 ب.ظ http://www.sabaleh.blogsky.com

سلام
این یکی دیگه مشکل خودته اما یه کمک دیگه می کنم اونم اینه که اول اسمم س است
اما سبله نیست
ناراحت نباش زود می فهمی!!!!!!!

سلام
بالاخره این مشکل به دست خودت حل شد ..

سبله پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:54 ب.ظ http://www.sabaleh.blogsky.com

من ادت کردم
فقط تو باید تایید کنی
باید بری توی قسمت پیام هات
توی پیام ها اگه روی اسم من کلیک کنی برات باز می کنه
در صورت تمایل تایید کن
تو تایید کن رو کیلک کن
صفحه ی من روبرات باز می کنه
دیگه نمی خواد کاری بکنی!
همین !
راستی تو هم طرفدار بارسایی؟؟؟؟

ممنونم
منم تایید کردم
مرسی از راهنمایی ...
من عاشق بارسلونام ..

شکیبا پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 04:18 ب.ظ

سلام
خوبی؟
من سر همینه که دیگه حال و حوصله ی وبلاگ نویسی رو ندارم...
من دوستامو به مهر و دوستی دوست داشتم ولی اونا همشون به من بد کردن...
میام بهتون سرمیزنم ولی اون وبلاگ رو من فقط به خاطر آبروم مجبور شدم دوباره به نام خودم ثبتش کنم چون وقتی حذفش کرده بودم یکی با ثبت اون به نام خودش قصد داشت آبرومو ببره که با کلی خواهش و التماس وبلاگ رو بهم پس داد...
موفق باشی
تا بعد...

فروردین سه‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:55 ق.ظ http://www.farvardins.blogsky.com

سلام می خواستم بدونم منبع این مطلب و داستانک در مورد ایمان چیست؟

سلام
من که نفهمیدم چی گفتی؟
منبع ش رو نمیدونم ولی یه جورایی بی معنی بود ... اما باید با دقت بیشتری مطلب رو بخونی .. تا منظورش رو بفهمی ..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد