همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

ادورادو آنیلی ( Edoardo Agnelli )

ادورادو آنیلی ( Edoardo Agnelli )



ادواردو آنیلی در ۶ ژوئن ۱۹۵۴ در نیویورک به دنیا آمد.

او تحصیلات مقدماتی را در ایتالیا و سپس در کالج آتلانتیک انگلستان گذراند. پس از آن در رشته ادیان و فلسفه شرق از دانشگاه پرینستون آمریکا با درجه دکترا فارغ‌التحصیل شد.

ادورادو آنیلی ( Edoardo Agnelli )  پسر و وارث سناتور میلیاردر ایتالیایی جیووآنی آنیلی , رئیس کمپانی فیات یکی از کسانی بود که تحت تآثیر معنویت امام خمینی ,  مسلمان و شیعه شد . ادواردو که اسم خودش را به " مهدی " تغییر داد در سال 1379 در یک حادثه تصادف کشته شد ; با این حال دادگاه علت مرگ او را خودکشی اعلام کرد.

زندگی و مرگ ادواردو از موضوعات جنجالی برای روزنامه های ایتالیایی بود . ادواردو سال 1359 سفری به ایران کرد و با امام هم دیدار کرد . دست خطی از او در دفتر یادبود های جماران است که بعد از آن دیدار نوشته است :

" بنام الله بخشنده مهربان . یک ایتالیایی امروز به دیدن امام آمد . او برای ادای احترام به جمهوری اسلامی و شیعیان آمد او از بابت انچه که انقلاب در پیشرفت هدف به نام خدا روی زمین انجام داده از رهبر انقلاب تشکر کرد. ادوارو آنیلی "


پدرش سناتور جیووانی آنیلی ثروتمند ایتالیایی و مالک کارخانجات اتومبیل سازی فیات، فراری، لامبورگینی، لانچیا، آلفارمو، ایویکو، به همراه چندین کارخانه تولید قطعات صنعتی، چند بانک خصوصی، شرکتهای طراحی مد و لباس، روزنامه‌های پرتیراژ لاستامپا و کوریره دلاسرا، باشگاه اتومبیل‌رانی فراری و باشگاه فوتبال یوونتوس بود. افزون بر این‌ها چندین شرکت ساختمان‌سازی، راه‌سازی، تولید لوازم پزشکی و بالگردسازی هم وجود دارد که خانواده آنیلی جزء سهام‌داران اصلی آن‌ها می‌باشند


ادواردو شرح مسلمان شدنش را چنین می‌گوید:


 " در نیویورک که بودم یک روز در کتابخانه قدم می‌زدم و کتاب‌ها را نگاه می‌کردم چشمم افتاد به قرآن. کنجکاو شدم که ببینم در قرآن چه چیزی آمده‌است. آنرا برداشتم و شروع کردم به ورق زدن و آیاتش را به انگلیسی خواندم، احساس کردم که این کلمات، کلمات نورانی است و نمی‌تواند گفته بشر باشد. خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم، آن را امانت گرفتم و بیشتر مطالعه کردم و احساس کردم که آن را می‌فهمم و قبول دارم "


بعد از این قضیه به یک مرکز اسلامی در نیویورک مراجعه می‌کند و درخواستش مبنی بر این‌که می‌خواهد مسلمان شود را مطرح می‌کند. آن‌ها هم نام «هشام عزیز» را برای وی انتخاب می‌کنند.
نخستین آشنایی وی با تشیع و انقلاب اسلامی ایران از طریق یکی از مصاحبه‌های دکتر محمد حسن قدیری ابیانه (رایزن مطبوعاتی سفارت ایران در ایتالیا بین سالهای ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۱) از طریق تلویزیون ایتالیا بوده‌است و پس از آن برای دیدار با وی به سفارت مراجعه می‌کند و پیوند دوستی بین آن‌ها ایجاد می‌شود.

دکتر قدیری در مورد نخستین ملاقاتش با ادواردو می‌گوید:


بعد از یک میزگرد مطبوعاتی که برگزار کردیم -به عنوان رایزن مطبوعاتی سفارت ایران-، یک روز یک‌شنبه در حالی که من در اقامت‌گاه سفارت بودم، دربان سفارت گفت که یک جوان ایتالیایی آمده و می‌خواهد شما را ببیند. من هم گفتم اگر می‌شود به او بگویید فردا برای ملاقات بیایند. ولی بعد از لحظاتی دربان سفارت دوباره زنگ زد که این جوان می‌گوید خدا هر در بسته‌ای را می‌گشاید. من هم گفتم در را باز کنند و خودم هم رفتم به استقبال‌اش. جوان قدبلند لاغری بود که با یک موتور گازی کهنه آمده بود و خودش را ادواردو آنیلی معرفی کرد. من بدون این‌که انتظار جواب مثبتی از او داشته باشم، از او پرسیدم که شما با خانوادهٔ آنیلی معروف، نسبتی دارید و او گفت که من پسرش هستم


و زمانی که فخرالدین حجازی در سال ۱۳۵۹ به ایتالیا سفر می‌کند و با ادواردو آشنا می‌شود، از او می‌خواهد که یک بار دیگر تشرف خویش را به تشیع اعلام نماید. سپس فخرالدین حجازی نام مهدی را برای او انتخاب می‌کند. او در مکاتبات خود از نام هشام عزیز که سال‌ها از آن استفاده کرده بود، استفاده می‌کرد و در مکالمات خود با دوستان ایرانیش از نام مهدی استفاده بهره می‌گرفت.
ادواردو همواره به دنبال این بود که دوستان و بستگانش را با اسلام آشنا کند. به دعوت او دوستش، لوکا گائتانی لاواتلی اسلام آورد و مسلمان شد. او مدتی در ایتالیا منزوی بود و در یک آپارتمان در شهر رم زندگی می‌کرد.



او چند بار به ایران سفر کرده و با روح‌الله خمینی و سیدعلی خامنه‌ای دیدار کرده و به زیارت علی ابن موسی رضا، امام هشتم شیعیان رفت.



۱۵ نوامبر سال ۲۰۰۰ (۲۴ آبان ۱۳۷۹) جسد ادواردو در زیر پل «ژنرال فرانکو رومانو» پیدا شد، ظاهر قضیه نشان می‌داد که وی از روی پل به پائین پرت شده‌است.



نظرات 5 + ارسال نظر
الناز چهارشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:48 ب.ظ http://sarzamine-yakhi.blogsky.com

__________@@@@@@___________@@@@@
_______@@@________@@_____@@_______@
________@@___________@@__@@_______@@
________@@____________@@@__________@@
__________@@________________________@@
____@@@@@@___________________@@@@@@@
__@@@@@@@@@_________________@@@@@@@
__@@______________________________________@@
_@@_________________@@@@@________________@@
_@@________________@@@@@@_______________@@
_@@@______________@@@@@@______________@@@
__@@@@_____________@@@@____________@@@@
____@@@@@@______________________@@@@@@
_________@@_________________________@@
________@@___________@@_____________@@
________@@@________@@@____________@@
________@@@______@@@__@__________@@
_________@@@_____@@@___@@@@@@@
__________@@@@@@@
___________________@
____________________@
_____________________@
_هزاران شاخه گل تقدیم تو__@
___دوست مهربونم________@
______________________@____@@@
____________@@@@___@@__@__@
_____________@____@@_@__@__@
______________@@@____@_@@@
_______________________@

آپیدم بدو بیا

الناز چهارشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:31 ب.ظ

سلام مرسی که سر زدی ببخشید که دیر آپ کردم کنکوره دیگه

سلام
خیلی وقت بود که خبری ازت نبود .. پس حتما باید قبول بشی
ان شالله که قبول میشی ..

باقری چهارشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:50 ب.ظ http://haqiqat.mihanblog.com

سلام .دوست عزیز وبزرگوار از حضور وهم فکری شما تشکر میکنم وامیدوارم که این ارتباط وهمفکری به رشد ما کمک کنه.در ضمن وقتی این شخص بزرگوارادواردو آنیلی را می بینم به این فکر میکنمکه این فرد رفاه را به خاط اعتقادش کنار میگذاره ودر این راه شهید میشه اما بعضی ها دین زدایی میکنند تا به نانی برسند ببین ره ها چه قدر از هم فاصله دارند؟

سلام
خواهش میکنم .. خوشحالم از آشنایی و مطالب مفید و روشنگرانه وبلاگتون ...
ان شالله ... خیلی .. همه نمی تونن یک شکل باشن و این اقتضای طبیعت این دنیایی است .. منو مات و مبهوط خودش کرده آنیلی ..

باقری پنج‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:57 ق.ظ http://haqiqat.mihanblog.com

سلام .دوست عزیز تشکراز لطف وعنایت شما.همانطور که خودتان هم می بینین وبهش توجه دارین دشمن برای نابودی وبه انحراف کشاندن ما هر کاری انجاممیده که متاسفانه عدم دقت وبصیرت ماها اراده آنها را براین کار دوچندان میکنه .امیدوارم که به روزی برسیم که بشریت بدون کلک وانحراف فکری وغیره از در کنار هم بودن وزیستن لذت ببرند.تادیداری دوباره یاحق

انجمن اسلامی شهید تازه مسلمان ادوا دوشنبه 28 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 06:42 ب.ظ http://shahid-edvardo.blogfa.com/

سلام دوست من
مطلبت وطراحیت قشنگ بود اما اتمام گزارشت حداقل با توجه به اسناد موجود خیلی محطاطانه بود
یه کم دیگه فکر کن آیا اردواردو شهید نشده؟
آیا اون رو از اون بالا پرت کردند یا خود کشی کرده
حداقلش اینه که بگیم اگه یهنفر از اون بالا بیفته یا بندازندش
جسدش تیکه تیکه می شه نه اینکه اونجوری سالم بمونه
در کشوری که سگها وگربه ها رو بدون کالبد شکافی نمی زارند دفن کنند چرا جسد تنها وارث خاندان سلطنتی آنیلی چند ساعت بعد تدفین می شه؟
اونهم کسی که قبلا در مرد وارث بودنش دعواهای زیادی در گرفته بود دعواهایی که از نظر قانونی نتیجش کاملا مشخص بود.
به هر حال از کاری که کردی تشکر می کنیم
طراحیت خیلی قشنگ بود ازش با اجازت استفاده می کنیم
در پناه حق
انجمن اسلامی شهید تازه مسلمان ادواردو آنیلی(مهدی)

سلام دوست عزیز
ممنون

شاید کاستی از من بوده ..
اما من فقط می خواستم توضیحی از چگونه مسلمان شدن و کمی هم از زندگی او بنویسم و بیشتر تاکیدم هم ارتباط او با شیعیان و ایران و امام بود..

شاید تحقیقاتم کامل نبوده ..
منم با نظرت موافقم و ادواردو رو شهید می دونم .. چون در راه انتخابی که داشت و گرویدنش به اسلام کشته شد .

ممنون از نظرت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد