همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

حمله رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی

حمله رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی


خبرهای این چند روز اخیر از حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به کشتی های حامل مواد غذایی که به نوار غزه فرستاده می شد باعث واکنش هایی از طرف مردم دنیا و سران بعضی کشورها شد که من هم به نوبه خودم برآن شدم این خبر رو از طریق وبلاگم اطلاع رسانی کنم .. هر کسی باید به نحوی این حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی رو محکوم کنه..


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی یورش صبح دیروز نیروی دریایی رژیم صهیونیستی به دست‌کم یکی از کشتی‌های ناوگان آزادی چندین نفر از فعالان حقوق بشر در این کشتی زخمی شدند. این در حالی است که این کشتی دست‌کم صدها سرنشین داشته است.


تلویزیون جنبش حماس نیز تصاویری از زخمی‌شدگان این تجاوز را منتشر کرد.

از سوی دیگر، شبکه خبری العالم نیز اعلام کرد که درپی تجاوز رژیم صهیونیستی به کشتی "مرمرة " در ناوگان آزادی دو نفر از فعالان حقوق بشر به شهادت رسیدند و 50 نفر دیگر زخمی شدند با این وجود این کشتی همچنان به راه خود به سوی غزه ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، صدها نظامی رژیم صهیونیستی بطور ناگهانی و همزمان به این کشتی حمله کردند و به سوی سرنشینان این کشتی تیراندازی کردند.

العالم در ادامه اعلام کرد که مقامات مسئول ارشد ترکیه یک نشست فوق‌العاده درباره نحوه واکنش به این تجاوز برگزار خواهند کرد.
خبرگزاری رویترز به نقل از سی‌ان ان ترکی اعلام کرد که در این تهاجم دو نفر از فعالان کشته و 30 نفر زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی از ژوئن سال 2007 نوار غزه را به محاصره خود در آورده و از ورود مواد غذایی به این منطقه ممانعت بعمل می آورد. رژیم صهیونیستی همچنین تهدید کرده بود که از ورود هرگونه کشتی حاوی کمک‌های مردمی به این منطقه ممانعت بعمل خواهد آورد.

ناوگان آزادی از سوی یک ائتلاف بین‌المللی شامل جنبش آزادی غزه، بنیاد کمک‌های انسان دوستانه ترکیه، کمپین اروپایی رفع محاصره غزه و چند مؤسسه و نهاد از مالزی، یونان و ایرلند در آن شرکت دارند.





سخنگوی رژیم صهیونیستی



 حمله به ناوگان

 

آزادی را اقدامی قانونی دانست




سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی حمله به ناوگان آزادی را اقدامی قانونی و بر اساس قوانین بین المللی دانست. مارک رگیو در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی اظهار داشت ، قانون بین المللی کاملا واضح و مشخص است و بند " شصت و شش- الف " سند ومنشور سن مارینو اجازه اعمال محاصره دریایی هر کشتی را می دهد کشتی که در جهت شکست محاصره تلاش می کند و این همان موضع واضح نزد اسرائیل است و حتی در خصوص قانون بین المللی باید بگویم اگر کشتی در داخل آب های بین المللی نیز باشد زمانی که به آن در حالت محاصره هشدار داده می شود و امکان دور کردن آن از منطقه مد نظر وجود دارد این موضوع و مسئله در قانون بین المللی برای همگان روشن است.

مجری این شبکه از رگیو پرسید ، آیا این امر کشتن چند نفر انسان بیگناه را توجیه می کند.؟ که وی پاسخ داد ، خوب است این موضوع روشن شود که شماری از نیروهای پلیس اسرائیل وارد کشتی های شکست محاصره غزه شدند و هدف از این کار هدایت کشتی ها به مراکز ایست و بازرسی اسرائیلی ها بوده است و به نظامیان اسرائیلی سفارش شده بود که تا حد ممکن از خود خویشتنداری نشان بدهند و شما در تصاویر دیدید که نظامیان ما به محض ورود به کشتی ها هدف سلاح های سرد مانند چاقو ، ابزار تیز آهنی و بمب های مولوتوف قرار گرفتند و به این خشونت ها واکنش نشان دادند.

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی در پاسخ به این سوال مجری که آیا منطقی است بگوییم سرنشینان کشتی توانستند به سلاح نیروهای ویژه اسرائیلی دست یابند آقای رگیو.؟ که وی پاسخ داد ، از شانس بد به نظر می رسد چنین اتفاقی رخ داده است و فعالان صلح مستقر در این ناوگان توانستند به سلاح برخی از این نیروهای ویژه دست یابند و این امری تاسف بار است. وی تائید کرد در چند ماه اخیر در روابط تل آویو و آنکارا تنش هایی ایجاد شده است و روابط اسرائیل و ترکیه رو به سردی گراییده است معتقدم که این امری تاسف بار است.


عکسهایی از این حمله به کشتی


Attack Highlights Failure of Gaza Blockade

At least 10 people were killed in the early morning raid on a flotilla of ships that activists said contained humanitarian aid



http://dynimg.rte.ie/000358ae-380.jpg

http://lynch.foreignpolicy.com/files/4629293801_8ecce1d7cf.jpg

http://www.nation.com.pk/uploads/news_image/large/IsraelicommandosattackGazaaidflotillakill19_12395.jpg



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد