همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

آرم پلی بوی ( play boy )


پلی بوی و آرم خرگوش آن چه معنایی در بر دارد

این مقاله قصد دارد تا شما را با آرم پلی بوی بیشتر آشنا کند تا بدانید که این مارک در ظاهر زیبا چه معنای و مفهوم زشت و ناپسندی را در عقب دارد




متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مردم از معنی آرم پلی‌بوی (خرگوش پلی‌بوی) استفاده از محصولات و ارم این کمپانی در کشور ما رو به افزایش است.


  استفاده از محصولات این شرکت، در سرتاسر جهان برای افراد زیر 18 سال ممنوع می‌باشد، اما در ایران آرم این شرکت را به عنوان یک علامت فانتزی گاه بر روی بعضی از لباس‌ها و تی‌شرت‌های کودکان و نوجوانان دیده می‌شود، و حتی مارک آن، به عنوان شرکت سازنده، روی لباس‌ها و عطرهای برخی فروشگاه‌ها نیز یافت می‌گردد، و به تازگی برخی فروشگاه‌های فروش بدلجات و حتی طلا فروشی‌ها نیز اقدام به ساخت آرم این شرکت نموده‌اند، که هم جای تامل داشته و هم مراقبت مسئولین ذیربط را بیشتر می‌طلبد. پلی بوی نام یک مجله معروف آمریکایی است که ماهیانه در ده‌ها کشور، و به زبان‌های مختلف منتشر می‌شود و شامل مقالات سیاسی، اجتماعی، ورزشی، و مصاحبه‌هایی با اشخاص مهم دنیا است. اما این همه ماجرا نیست، بلکه رسالت اصلی این مجله که در قالب مقالات ذکر شده مطرح می‌گردد، با دیدگاه مسایل بصورت صرفا جنسی است، و همواره بر روی جلد آن، تصاویری مستهجن از دختران و زنان کاملا برهنه به چاپ می رسد.


این مجله، که در جامعه آمریکا-کانادا، به مجله مردان شهرت دارد، به گرفتن مواضع شدید لیبرالی در مسایل مهم سیاسی آمریکا و جهان معروف است.

بنیانگذار این مجله که شخصی به نام "هیو هیپر" است، به جهت سخنرانی‌های تندی که در آن‌ها از آزادی‌های کامل جنسی به عنوان انقلاب جنسیت سخن می‌گفت، به عنوان نماد جنسیت‌گرایی آمریکا معروف شد، و در پی آن در سال 1953 اقدام به انتشار یک مجله کاملا سکس‌گرا، که همه مسائل جامعه، از قبیل سیاست، ورزش، کار و ... را با دید مسائل سکس، مطرح می‌نمود، و بعدها با گسترش ایده خود به یک تراست جهانی، مجله پلی-بوی را به پلی بوی اینترپرایز تغییر داده و سلطه خود را به تمامی نشریات نوشتاری و صوتی تصویری گسترش داد.

وی در طول دهه پنجاه و شصت میلادی، نبرد بزرگی را علیه ازدواج، و پیمان زناشوئی برپا کرد، که چندی بعد، فمنیست‌های افراطی، بسیاری از پزشکان طرفدار کنترل جمعیت، و حتی نظریه‌پردازان مارکسیست، در امریکا به این نهضت پیوسته، و در مقیاسی وسیع و گسترده که با حمایت این مجله که حال به یکی از سیاست‌گذاران آمریکا بدل شده بود، جنگی وسیع و همه جانبه را علیه ازدواج به راه انداختند.
در سال 1972 یک جامعه‌شناس فمینیست افراطی، به نام "جسی برنارد"، ادعا کرد که ازدواج برای یک مرد سلامتی، تندرستی، اعتبار، و آرامش‌های روحی-روانی بوجود می‌اورد، در حالی که همین مسئله برای یک زن بر عکس بوده و علاوه بر محدودیت‌های اجتماعی، افسردگی و بیماری‌های روحی-روانی را شامل می‌شود. و هرگاه مقاله‌ای از "جسی برنارد" منتشر می‌شد، آمار طلاق بصورت تصاعدی بالا می‌رفت، و این شخص انقلابی را که "هیو" برپا کرده بود با شعار "ازدواج تعهدی نه برای همه عمر، انتخابی پیوسته آزاد" رهبری کرد، تا آنجا که حتی امروزه در کالج‌ها به دانشجویان خود می‌آموزند که ازدواج اثری نامطلوب بر روان زن خواهد گذاشت، ادامه پیدا کرد.

مبارزان گروه‌های فمنیست تا آنجا بالا گرفت که در سال 1999 دیوان عالی کانادا، اعلام کرد: قوانینی که ازدواج را مورد حمایت قرار می‌دهند تبعیض‌آمیز می‌باشند، زیرا مزایای یکسانی را به زوج‌های همجنس‌گرا ارائه نمی‌دهند.

پلی‌بوی که حالا به عنوان مکتبی نوظهور در جهان مطرح شده، با هدف تخریب خانواده و آزادی بی‌قید و شرط زنان و مردان در روابط خود، یکی از مخرب‌ترین اثرات خود را در جوامع آزادیخواه(!!!) بر جا گذاشت، اندیشه‌ای که برای فروپاشی نهاد خانواده مطرح شد، حال آثار مخوف خود را در همین جوامع نشان می‌دهد، و بستر خانواده‌ها و انگیزه جوانان برای ازدواج، که چیزی نبود جز آزادسازی کامل جنسی، انسانیت انسان‌ها را در منجلابی فرو برده که با هر دست و پا زدن، فقط مدت زمان خفگی را تسریع می‌کند

بر مبنای تفکر مکتب پلی‌بوی‌ایسم، زنان حق دارند از جسم خود، به هر نحو که می‌خواهند، بدون عواقب آن، (حتی با داشتن همسر و فرزند)، استفاده کنند، و کسی هم حق اعتراض بر آنان نخواهد داشت، زیرا که محکوم به تحجر و عوام‌زدگی خواهد شد، و آنچه را که خداوند برای همه مخلوقات خود، و به شکلی آرمانی و مقدس قرار داد، به عنوان صرفا یک سرگرمی، و یا از آزادی‌های فردی، به لجن کشیده شد.

این مجله که حال می‌توان آن را سازمانی مخوف و شیطانی نام نهاد، برای ترویج و تشویق به فحشا، پول‌های گزافی خرج می‌کند، به عنوان مثال به زنی که حاضر شود تصویر عریان خود را روی جلد مجله قرار دهد، مبلغ 65000 دلار پرداخت می‌کند، و طبعا اگر این شخص از زنان و دختران معروف و هنرپیشگان یا خوانندگان باشد، مبلغ آن به مراتب بالاتر خواهد بود، بطور مثال افراد معروفی که به جهت وسوسه دریافت این مبالغ حاضر با این کار شده‌اند می‌توان از "مادونا" خواننده و هنرپیشه، "ایمی گاف" دونده و عضو تیم پرش ارتفاع، "آنا نیکول اسمیت" هنرپیشه معروف سینما و تلویزیون، "پتی دیویس" دختر رونالد ریگان رئیس جمهور پیشین امریکا، "لاتو جکسون" خواهر کوچک مایکل جکسون، و بسیاری دیگر نام برد.

این مجله که رتبه نخست را در تیراژ چاپ در امریکا و اروپا داراست، در بسیاری از کشورها اجازه فعالیت ندارد، کشورهایی اسلامی و غیر اسلامی، ولی غالبا شرقی، که حرمت خانواده در آن‌ها هنوز حفظ شده است، مانند هند، چین، تایلند و سنگاپور، و در اکثر کشورهای اسلامی داشتن آن جرم محسوب می‌شود.

جالب است بدانید که این مجله در خود امریکا و کانادا، برای فروش با محدودیت‌هایی روبرو است، بطور مثال، فروش آن به افراد زیر 18 سال ممنوع و جرم بوده، و ارائه آن در کتابفروشی‌ها و مکان‌هایی که این مجله را عرضه می‌کنند، با پوششی پلاستیکی و در مکانی غیر منظر عموم، مانند بلاترین قفسه‌ها، و مکان‌های خاص آزاد است.
این مقاله، علاوه بر یک هشدار به جوانان عزیز کشورمان، جستارگشائی بود برای تعامل با صاحب‌نظران و علاقمندان دین و کشور عزیمان ایران، تا بدانند که دشمن برای رسوخ در جوانان ما نه فقط از حربه‌های جنگی، که گاه از حربه‌هایی نامرئی هم استفاده خواهد نمود .



نظرات 18 + ارسال نظر
قایق آبی یکشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:53 ق.ظ

سلام
شرمنده دیر جواب دادم
این سیر تکاملی مقنعه خیلی جالب بود
در مورده پیدا کردن سوژه بنویس

سلام
خواهش میکنم .. شما اگ جواب هم نمیدادی من یکی که ناراحت نمی شدم.
شما نظرت چیه .. ؟ جالب و یکمی ...
به روی چشم .. ما رو باش از کی طلب سوژه کردیم..
دست شما بابت راهنمایی درد نکنه..

باید روش فکر کنم..

سبله دوشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:27 ب.ظ http://www.sabaleh.blogsky.com

واقعا خوبه که بچه های ما این چیزا رو بدونن
اما یکی مثه من میدونه و از وسایلی با این مارک استفاده نمی کنه
یکی هم همشن من میدونه و مخصوصا از اینا استفاده می کنه
یکی هم مثه مامان من اصلا راجب بهش نمیدونه
ومطمئنا همه رابطه ای مثه من با خونوادشون ندارن و نمی تونن براشون توضیح بدن
واقعا باید والدین راجب به این جور چیزا بدونن
من فکر می کنم ما باید یه فرهنگ سازی واسه ی این جور چیزا داشته باشیم
---------------------------------------------
پایه ای مثه همون روانشناسی بیماران اینترنتی این یکی رم خودامون درست راستیش کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خوبه .. ولی کی گوش میکنه ..
هر کی ساز خودش رو میزنه و چیزی رو که دوست داره می پوشه .. حالا بیا هی بهش بگو بابا جان این فلان بهمانه .. مگه تو گوششون میره..
آفرین به تو ... این یه نوع تهاجم فرهنگی که خیلی از ما ساده از کنارشون گذر می کنیم.
مادر ها و پدرها زیاد تو سر این چیزها نیستن .. اینها الان توی این چند ساله مد شده و خیلی از جوونهای ما هم نمی دونن چه برسه به پدر ها و مادرهامون..
خوبه که تو با خانواده ات راحتی و این چیزها رو هم براشون توضیح میدی ..

باید داشته باشیم و دولت هم فقط و فقط حرف میزنه و وقتی پای عمل می رسه غیبش می زنه...
حالا چرا اینجوری شدی؟

من که پایم ...

شکیبا پنج‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:39 ب.ظ http://darddelhayman.blogsky.com

واقعا این چیزایی که نوشتی حقیت داره؟!!
من خودم همیشه طرح لباسام یا گل منگولیه یا ساده هست و معمولا هم لباسامون رو خودمون میدوزیم و از اون لباسای مارک دار که به خارجی معلوم نیست چی روشون نوشته نمی خریم...
ولی واقعا از خوندن این مطلب متاٍثر شدم و جا خوردم...

بله .. حقیقت داره
کاره درست رو تو میکنی .. به به چه قدر خوب پس خیاط هم هستی .. آفرین ..
خیلی از جوون های ما از این آرم ها و نوشته ها سر در نمیارن و فقط و فقط برای قشنگی این جور لباسها رو می پوشن که واقعا جای تاسف داره.

مهشید سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:52 ب.ظ

درسته و من قبول دارم که play boy چیز جالبی نیست ولی با محدودیت های بیش از حد ما و جامعه اسلامیمون داریم جوونامونو از همه چیز زده میکنیم

سلام مهشید عزیز
کاملا با حرفتون موافقم .. ما داریم با این محدودیت ها جامعه رو به ورطه فساد و تباهی می کشونیم .. که الان هموضع خوبی نداره و جامعه بیماری داریم ..

پریا شنبه 11 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:09 ق.ظ

واقعا ممنون ای کاش تمام جوونا و خوانواده ها و حتی مسوئلین اینو بدونن آخه بدبختی حتی تو تلویزیون هم در این مورد دقتی نمیشه و حتی طراح های لباس هم دقت نمیکنن به امید روزی که تمام کارامون آگاهانه شه

سلام
خواهش می کنم
واقعا همینطوره ...
خوب باید توی همین وبلاگها و وب سایتها به اینجور مسائل بپردازیم مسئولان که کاری نمی کنن .. ما هم نمی تونیم مثل اونها بی تفاوت باشیم ..
ان شالله
ممنون از حضورتون

bina چهارشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:34 ب.ظ

یعنی ما که پلی بوی نداریم باید آمار طلاقمون کم تر باشه دیگه ؟بیدار شو عزیز تا نوک دماغت رو نبین یه چه که حتی نمی تونه فرغ بین پلی بوی خرگوش تشخیص بده با فلسفش چی کار داره!

گیرم بپوشه من و تو ام که می دونیم چیه ببینیم ترقیب میشیم بریم مجلشو بخریم یا فلسفشو پیروی کنیم فقط میبینیم و میگذریم !

بهتر بجای گیر دادن به مارک پیرن پسرا و گردنبندو عطر پلی بوی دخترامون به این گیر بدیم که چرا جونا میرن دونسته و ندونسته اینارو میخرن؟

من میدونم آیت الله طالقانی به هممون گفت ولی ما و مسولین به خواب زده ما نشنیدن!

دستشوی جامعه بسته شده!

خود نمای برای جلب توجه !

خودتت میدونی چرا !


برای فرار از دست روباه نمی شه سر در برف کرد کبکها
به امید روزی که کبک ها سر از برف در بیارن

یا حق

[ بدون نام ] سه‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:04 ب.ظ

بهترین راه اختگی جوانان است
امکان ازدواج که نیست
امکان لذت کامل که نیست
روابط آزاد هم که بده
من که بعد از 31 سال فقط وصف این لذت رو شنیدم
مجله پلیبوی برای کشورهاییه که این مسائل ولذتها آزاده نه ایران که زن و شوهرها هم لذت بردن رو زشت میدونند

ایمان شنبه 15 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:28 ب.ظ

سلام به رفقای عزیز
فقط اومدم بگم که کی گفته اسلام برای ما محدودیت بیش از حد ایجاد میکنه.اصلاً این موضوع ربطی به اسلام و حریمش نداره بلکه این گروهplay boy هستند که با مفهومی که به این شکل (همون آرم )دادند (مثل همجنس بازی.سکس و فساد و آزادی به این معنی که حتی کسی که شوهر و همسر داره می تونه به فساد خود با دیگران ادامه بده)این حساسیت رو ایجاد کردند.اصلاً اسلام با این اشکال مشکل ندارد بلکه با این مفاهیم است که مشکل دارد.اصلاً اسلام مشکل ندارد فقط دل سوز زندگی ماست.باید بگم که اون ها هستند که برای ما محدودیت ایجاد کردند نه اسلام برای ما. وجداناً خودت دوست داری که آرم کسایی رو داشته باشی که با این مفهوم شناخته می شن تو دنیا؟ پوشیدن این نمادها نشانه طرفداری از اون هاست.خودت خوشت میاد که مادرت یا خودت از این نمادها پیروی کنی و عین اونها باشی؟

دلسا.ج یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:48 ب.ظ

واقعاممنون به خاطراطلاعاتی که دراختیارمون میذاری
من خیلی دوست داشتم بدونم معنی این علامت چیه!!
دمت گرم...!!!

سلام
خواهش میکنم امیدوارم تونسته باشم کمکی در این زمینه کرده باشم...

سعید دوشنبه 26 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 08:51 ب.ظ

من خودم استفاده میکنم و مشکلی هم باهاش ندارم و از قبل هم این اطلاعات رو داشتمم

سلام
خوبه که اطلاعات داری و با علم به این که چه چیزی رو می پوشی و چه معنایی داره داری استفاده میکنی ... خیلی ها همین اطلاعاتی رو که شما داری رو هم ندارن ... کاش شما هم از اطلاعاتتون بهتر استفاده کنید ..
موفق باشی

علی شنبه 8 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 10:21 ب.ظ

سلام
ممنون ازاین اطلاعاتی که در اتیارمون میگذارید

موفق باشی

سارا شنبه 18 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 03:16 ب.ظ

خیلی ممنونم

سحر سه‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 11:05 ب.ظ

شاید این دیدگاه بنده رو انتشار ندید ولی باید بگم اوج انسانیت در آزادی انتخاب برای هر زمینه ای است و انسان از مرد و زن یکسان آفریده شدند زمانی یک انسان میتونه ایمان خودش رو اثبات کنه که با آزادی کامل راهیو که بهش مومن هست انتخاب کنه با توجه به توصیفات شما از این مجله باید بگم این مجله اشتباهی مرتکب نشده

Al شنبه 2 دی‌ماه سال 1396 ساعت 09:41 ب.ظ

خیلی عالی

qew سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 06:18 ب.ظ

کاملا حرفاتون درسته ولی لطفا اسم مایکل جکسون رو حذف کنید
بنده خدا خواهرش انسان جالی نیست ولی اسمش رو بد در نکنید لطفا
ممنون از مطلب خوبتون

دنیا شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 03:57 ب.ظ

کامنتارو که خوندم متوجه شدم این مطلب مال حدود هفت سال پیشه و الان علاوه بر نماد play boyنماد های دیگه ای هم روی لباس ها و بدلیجات های جوونا استفاده میشه که معنا و مفهوم جالبی نداره مثل نماد برگ هفت پر که مربوط به ماری جوواناست...

دنیا یکشنبه 16 دی‌ماه سال 1397 ساعت 11:22 ب.ظ

اخه من موندم ی مارک چ ربطی ب دین اسلام یاهرچی ک توشه داره اقا شاید یکی از ارمش خوشش بیاد بپوشه قرار نیس ک با منشور بپوشه بعدم اقا و خانومایی ک تزای روشنفکرارو در میارید خودتون ی چیزی علاقه داشته باشید نمیخرید خب بعدشم اسلام ی جوریه ک چپ بری راس بری گناه خب اخه بنده خدا ادم چیزی ک میخواد نپوشه خب بپوشه اما تو خونه ن برای پیروی و این چرت و پرتا برا دل خودش اونا ی چیزی مد کردن چرا همه رو با ی نگاه میبینید

هیچ چیزی تو دنیا بی دلیل مد نمیشه و یا شاخص نمیشه همیشه یه فکر و هدفی پشتش هست .. حالا این آرم که کلا هدفش مشخصه

کوثر چهارشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1397 ساعت 08:35 ب.ظ

من که از سویشرتی استفاده می کنم که این ارم به صورت خیلی بزرگ در دو جاشه و تولد ترکیه هست
جنس خیلی فوق العاده ای داره
قیر هم روش بریزین هیچ چیش نمی شه

بزارین کسی که پیرو این چیزا هست اینا رو بپوشه به شما چه واقعا
مثلا کفش ونس کی به این گیر میده
که پای همه هست و اونایی که اینو می پوشن کاملا از معنیش اگاهن چون زیبایی خاصی نداره
50 دلاره که میشه 600 هزار تومن البته اگه بخوایین از سایت کره ی خرید کنید

شما اونو ول کردید چسبیدین به یه ارم ؟

هر کسی میتونه بسته به علاقه خودش از وسائل و ... استفاده کنه .. البته بدکم نیست گاهی کسانی که آگاهی لازم رو ندارن بدونن که یکسری آرم ها و لوگو ها و حتی متن های انگلیسی که روی پیراهن و تیشرت و ... میگذارن دقیقا چیست .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد