همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

بنجامین دیزرائیلی ( benjamin disraeli )

بنجامین دیزرائیلی

( Benjamin Disraeli )



اگر فکر میکنید خواندن در باره مردی که 130 سال از مرگش می گذرد به ما ربطی نداره , کافیست بدانید که این مرد کسی بود که لغت " امپریالیسم " با استعمار را ساخت که هنوز هم ما با خود کلمه و اثراتش درگیر هستیم.

بنجامین دیزرائیلی , یهودی زاده ای مهاجری بود که در 13 سالگی مسیحی شد .

(بنجامین در سن 13 سالگی غسل تعمید داده می شود تا مسیحی گردد. پدرش او را به این کار هدایت کرده است تا با مخفی کردن یهودی بودن خود، به عنوان یک رجال سیاسی قدرتمند در انگلستان عرض اندام کند و بتواند به این طریق وارد پارلمان گردد (چون تا آن زمان یهودی ها حق ورود به پارلمان را نداشتند)


 مردی که بعد از یک سلسه از سخنرانیهای مسخره آمیز رهبر حزب محافظه کا ر بشود و در 40 سال اخر عمرش 3 بار به عنوان نخست وزیر بریتانیا دولت تشکیل بدهد .

طبیعی است که وقتی ما از بریتانیای 130 سال پیش حرف می زنیم باید دولتی را به خاطر بیاوریم که بر بزرگترین امپراتوری تاریخ بشر حکوما می کرد که خورشید هیچوقت در آن غروب نمی کرد و 68 کشور از کشورهای امروزی دنیا رو تحت سلطه و استعمار خودش گرفته بود .

دیزرائیلی رهبر چنین دولتی بود , مرد محبئب ملکه ویکتوریا , کسی که در هر 17 رمانش عربها نقش منفی داستان رو بازی می کردند و سلطه انگلیس را در خاورمیانه محکم می کرد .

او سهام کانال سوئز را شخصا خرید و شرکت هند شرقی را منحل کرد تا تمام ثروت کمپانی به ملکه و در واقع خودش برسه . دانشمندان از روی جمجمه اش می گوید او یکی از پنج باهوش تمام تاریخ بوده .

اتفاقا یکی دیگر از این فهرست پنج نفره یعنی چارلز دیکنز ,  معاصر و رقیب او در داستان نویسی بود .

چرچیل که در تمام دنیا مظهر سیاست و سیاسی بازی است , معتقد بود خودش در برابر دیزرائیلی شاگرد هم به حساب نمی آید .


از دیزرائیلی گفته های قصار زیادی به جا مانده که معروفترینشان :


 " یکی برای همه , همه برای یکی "


" یک عده را می شود برای همیشه در فریب نگه داشت. همه را هم می شود برای مدتی فریب داد اما نمی توان همه را برای همیشه در فریب نگه داشت "

نظرات 6 + ارسال نظر
فریبا پنج‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:06 ق.ظ http://www.niloofaremordab2.blogfa.com

کسی از دورها فریاد می زند بنویس و من

سلام
ببین قدرت کلماتت چه میکنه ..
هستند کسانی که برای نوشتن تو داد می زنند..

فریبا پنج‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:39 ب.ظ http://www.niloofare mordab2.blogfa.com

سلام

ولی من این طور فکر نمی کنم

چون تنها کسی که خواست بنویسم شمایی؟

و کسی از خودم و مردابم که نوشته هامو دوست داره

سلام
کاره دیگه ای نمی تونستم بکنم .. روان و زیبا می نویسی .
شاید دیگران شانس دیدن مطالبتان را نداشتند.
به هر حال خوشحالم که برای دل خودت شروع به نوشتن کردی..
موفق باشی

فریبا پنج‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:39 ب.ظ http://www.niloofaremordab2.blogfa.com

ممنو از این همه دلگرمی


سعی می کنم بازم برگردم به روزهای خوب تنهایی و کاغذ و قلم و نوشتن ها

سلام
خوشحالم که خوشحالتون کردم ...
چه خوب .. منم آرزو می کنم که تو این مسیر موفق باشی .
پس باید منتظر مطالبی در خور از طرف شما باشیم..

فرزانه پنج‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1388 ساعت 04:26 ب.ظ http://sarzaminekhyal.blogfa.com/

قشنگ بود مرسی بم سر زدی واقعا به ی دوستی مثل شما احتیاج داشتم بازم ممنون

سلام
ممنون. .. خواهش دارم.
کاری نکردیم .. برات دعا می کنم .

مقداد پنج‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:29 ب.ظ http://kounkor88.blogfa.com

علی اکبر خیلی شاد شدم
دمت گرم برار

وای که وقتی می بینم خوشحالی .. کیف میکنم ..
تازه اگه این خوشحالی از طرف من بهت هدیه شده باشه.
ما چاکریم .. کا

سبله پنج‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:44 ب.ظ http://www.sabaleh.blogsky.com

سلام .
این روزا توی خونه هر کی میاد میگه بچه برو درستو بخون
والا خودمم کیک نخوردم آخه دقیقا شب تولدم شب سال مادر بزرگم بود رفتیم سالن.دیگه همه همون جا الکی بهم یه تبریک گفتن و دیگه هیچی!

سلام
خوب اینقدر نمرات بدی براشون هدیه اوردی که همه این حرفها رو میزنن دیگه ..
وای ببخشید.خدا رحمتشون کنه .. نمی دونستم.
ولی ما الکی تبریک نگفتیم .. به هر حال بازم میگم یکم به فکر درسهات باش ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد