همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

عارف قزوینی


از خون جوانان وطن لاله دمیده

 از ماتم سرو قدشان سرو خمیده
 در سایه گل، بلبل ازین غصه خزیده
 گل نیز چو من در غمشان جامه دریده
 چه کج رفتارى اى چرخ!
چه بدکردارى   اى چرخ!
 سر کین دارى اى چرخ!
 نه دین دارى نه آیین دارى اى چرخ!
 از اشک همه روى زمین زیر و زبر کن
 مشتى گرت از خاک وطن هست به سر کن
 غیرت کن و اندیشه ایام بتر کن
 اندر جلو تیر عدو سینه سپر کن

 چه کج رفتارى اى چرخ!
 چه بد کردارى اى چرخ!
 سر کین دارى اى چرخ!
 نه دین دارى نه آیین دارى اى چرخ!

 از دست عدو ناله من از سردرد است
 اندیشه هر آن کس کند از مرگ نه مرد است
 جانبازى عشاق نه چون بازى نرد است
 مردى اگرت هست کنون وقت نبرد است

 چه کج رفتارى اى چرخ!
 چه بدکردارى اى چرخ!
 سر کین دارى اى چرخ!
 نه دین دارى نه آیین دارى اى چرخ!

نظرات 14 + ارسال نظر
فریبا چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:17 ب.ظ http://www.niloofaremordab2.blogfa.com

سلام

ببخشید

منظورتون از درهم بر هم چیه؟

مشکل داره یا اینکه بی نظمه؟؟

اگه میشه کمک برسونید

سلام
خواهش میکنم.
مشکلی نیست .. حل شد.

زریر چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:30 ب.ظ http://saansiz.ir

سلام
ممنون که سر می زدی.
آخرش رفتیم سر کار.
خواستم خبر داده باشم.
بازم ممنون.

سلام
خوب به سلامتی رفتی سر کار .. خوشحالم کردی.
ممنون خبر خوبی بود ..
خوب دیگه وقتشه مهندس جان ...
موفق باشی

پریا چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:32 ب.ظ http://WWW.CANDYGIRLS74.BLOGFA.COM

سلام.
ممنون که بهم سر زدی بازم سر بزن

سلام
به روی چشم

مقداد چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1388 ساعت 04:47 ب.ظ http://kounkor88.blogfa.com

شعرت در مورد چی بود؟
خیلی به دلم نشست. ئلم رفت طرف فکه و خرمشهر...
ارزومه یه روز برم.
از بس که این خانواده نگرانن و نمیذارن!!!!
راستی کم ژیدا شدی اومدم اخطار بدم...(ایکون اخطار)

در مورد وطن و مردان وطنم. وطنم وطنم وطنم.
چه خوب ..فکرت چه جاهایی که نمی ره .
امیدوارم که آرزوت برآورده بشه .
خوب دیگه دوستت دارن و لحظه ای دور بودنت براشون سخته میگذره.
اومدم... ( آیکون خنده با کلی قلب )

سایه چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1388 ساعت 06:44 ب.ظ http://www.faraway.blogsky.com

ممنونم از نظرت همشهری.

سلام
خوشحال شدم از حضورتون ..

مقداد چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:31 ب.ظ http://kounkor88.blogfa.com

علی جان گیر میدی برار ول نمیکنی ها... من اینجام و کجام و نمیدونم کجام .و همه جام...
جواب گرفتی یا بازم تو ضیحات وارده بده؟
جات خالی عصبانی بودم توی پست منتظری زدم تو پر یکی از مخاطبانم و بسی هم دلم خنک شد...
الان حالم خوبه. روانم پاکه پاکه...
و منتظرم که باهم دست به دست هم یه کار بزرگ انجام بدیم(خرابکاری تنهایی حال نمیده) بریم یه سایت هرچی اصلا سیاسی خفن رو هک کنیم؟پایه ایی؟
بگی نه اژیر قرمز میکشم همه جی رو نابود میکنم ها!!!!!!!!!!!!

چطوری روان پژوه جان
من گیر میدم .. تو آژیرت قرمزه ..
انگار روح و روانت سرگردان شده ..
حالا کجایی؟
خدا رو شکر که هنوز پرت ما رو نگرفته .
خدارو شکر که میگی خوبم..
ما آماده ایم .. ( حق با توئه ) بریم . پایه ام.
بابا جان آره .. منتظرم خبرم کن.

مقداد چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:34 ب.ظ

در مورد جنوب بگم. میترسن بلایی سرم بیاد وگرنه از خداشونه یه روز خونه نباشم ارامش داشته باشن....

بگو عزیزم..
اونا نمی ترسن بلایی سر تو بیاد .. اونا میگن میری اونجا جنوب رو بهم میرزی بعد هم بیا و درستش کن.
بسکه شیطونی پسر ..

فلفل پنج‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:31 ق.ظ

سلام!
این ترانه آهنگش خونده شده؟ میشه لینک بدید؟
راستی ممنون که بهم سر زدین.
yosra

سلام
چشم .. استاد شجریان و الهه اون رو خوندن ..براتون میفرستم..
خواهش دارم.

فریبا پنج‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:41 ق.ظ http://www.niloofaremordab2.blogfa.com



شب سردی است و من افسرده



راه دوری است وپایی خسته



تیرگی هست و چراغی مرده



********************



میکنم تنها از جاده عبور



دور ماندند ز من آدم ها



سایه ای از سر دیوار گذشت



غمی افزود مرا بر غم ها





*******************





فکر تاریکی این ویرانی



بی خبر آمد تا با دل من



قصه ها ساز کند پنهانی





********************



نیست رنگی که بگوید با من



اندکی صبر سحر نزدیک است



هر دم این بانگ بر آرم از دل:



وای این شب چقدر تاریک است!



*********************



خنده کو ؟ که به دل انگیزم



قطره ای کو که به دریا ریزم؟



صخره ای کو که بدان آویزم؟



*********************



مثل این است که شب نمناک است



دیگران را هم غم هست به دل



غم من لیک غمی غمناک است.

سلام
شعر زیبایی بود .. این شعر با صدای استاد اصفهانی خیلی زیبا و شنیدنی خوانده شده ..
ممنون که اومدی
مرسی از شعری که گذاشتی

مقداد پنج‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:56 ق.ظ http://kounkor88.blogfa.com

میگم اول از وب خودت شدوع کنیم.
دوست داری چه جوری هکت کنم؟ها؟
نه اینجوی هم که میگی نیستم. ادم ارومیم.
این قدر هم شلوغ نیستم. فقط وقتی عصبانی میشم یا قاطی میکنم یه کم فقط یه کم از کوره در میرم... بعد تا اخرش رو دیگه نمیفهمم چی میشه مثل دیروز و پریروز که زدم ترکوندم.

سلام
تو آخه چطور دلت میاد با من و وبلاگ من همچین برخورد تندی بکنی .
نه حالا خودمونیم.. بگو دیگه .. اصلا وجدانت قبول میکنه؟
بله دیگه آرومی همچین حرف هایی می زنی .. پس ما باید ارزو کنیم تا همیشه قاطی باشی .. اره؟
اگه با هک کردن وبلاگ من آروم میشی .. پس هکش نکن !

...

سبله جمعه 4 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:04 ق.ظ http://www.sabaleh.blogsky.com

سلام
بابا بازم به تو که بهم جواب دادی
بقیه که فکر کنم خواب تشریف دارن
چند روز پیشا می خواستم یه عکس راجب امام حسین (مثه همینا که تو گذاشتی) بگیرم .باورت نمیشه فیلترش کرده بودن!

سلام
ما کوچیکیم .. نمیشه که آدم بیاد وبلاگ شما و بی جواب برگرده که ..
خواب کنه .. شاید نمی خوان چیزی لو بدن .. شایدم حوصله ندارن ..
این روزا همه چی فیلتر شده ...

مهسا دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:33 ب.ظ http://qqqq.bogsky.com

عارف قزوینی ...
شعر قدیمی هست اما مزامین اش هیچوقت قدیمی نخواهد شد.
یه بار دیگه شعر رو خوند احساس افتخار کردم!
جانبازى عشاق نه چون بازى نرد است
مردى اگرت هست کنون وقت نبرد است.
مرسی
راستی من سلام نکردم واسه اینکه تو بلاگ خودم سلام کرده بودم بهت ! :دی
ولی بازم سلام. خیلی مخلصیم .

خوشحالم که به خود می بالی از داشتن چنین شعرایی ...
پس اینجوریه دیگه ... از این ببعد منم تو وبلاگ خودم خداحافظی میکنم.
سلام از ماست ..ما کوچیکیم..

[ بدون نام ] دوشنبه 14 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:40 ق.ظ

رویا دوشنبه 14 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:44 ق.ظ

دوستی بازی سرد اد م هاست
بازی گرگم به هواست
واسه کشتن غرور من وتو
دوستی توطئه ی ثانیه هاست.

ممنون .. خیلی زیبا بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد