همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

شهادت دکتر مصطفی چمران

 

شهادت دکتر مصطفی چمران 

31 خرداد 1360 

به سوی تو می آییم

 

 

دکتر مصطفی چمران 

 

اینها را به نیت آن ننوشته ام که کسی بخواند و بر من رحمت آورد.بلکه نوشته ام که قلب آتشینم را تسکین دهم و آتشفشان درونم را آرام کنم. هنگامی که شدت درد و رنج طاقت فرسا می شد و آتشی سوزان از درونم زبانه می کشید و دیگر نمی توانستم اتشفشان وجود را کنترل کنم , آنگاه قلم به دست میگرفتم و شراره شکنجه و درد را , ذره ذره از وجودم میکندم و بر کاغذ سرازیر میکردم...و آرام آرام به سکون و آرامش می رسیدم. 

 

  •        خدایا ! هدایتم کن !زیرا میدانم گمراهی چه بلای خطرناکی است .
  •       خدایا !هدایتم کن ! که ظلم نکنم , زیرا میدانم ظلم چه گناه نابخشودنی است.
  •       خدایا ! نگذار دروغ بگویم , زیرا دروغ ظلم کثیفی است .
  •       خدایا ! محتاجم مکن که تهمت به کسی بزنم , زیرا تهمت خیانت ظالمانه ای است .
  •       خدایا ! ارشادم کن که بی انصافی نکنم , زیرا کسی که انصاف ندارد شرف ندارد .
  •       خدایا ! مرا از بلای غرور و خودخواهی نجات ده , تا حقایق وجودم را ببینم و جمال زیبای تو را مشاهده کنم.
  •       خدایا ! پستی دنیا و ناپایداری روزگار را همیشه در نظرم جلوه گر ساز , تا فریب زرق و برق عالم خاکی , مرا از یاد تو دور نکند.
  •       خدایا ! من کوچکم , ضعیفم , ناچیزم , پر کاهی در مقابل توفان ها هستم , به من دیده ای عبرت بین ده تا ناچیزی خود را ببینم و عظمت و جلال تو را به راستی بفهمم و به درستی تسبیح کنم.
  •       خدایا ! دلم از ظلم و ستم گرفته است , تو را به عدالتت سوگند می دهم که مرا در زمره ستمگران و ظالمان قرار ندهی
  •       خدایا ! می خواهم فقیری بی نیاز باشم , که جاذبه های مادی زندگی , مرا از زیبایی و عظمت تو غافل نکند .
  •       خدایا ! خوش دارم گمنام و تنها باشم , تا در غوغای کشمکشهای پوچ مدفون نشوم.
  •       خسته ام , پیر شده ام , دل شکسته ام , نا امیدم , دیگر آرزویی ندارم , احساس می کنم که این دنیا دیگر جای من نیست , با همه وداع می کنم و می خواهم فقط با خدای خود تنها باشم . خدایا ! به سوی تو می آیم , از عالم و عالمیان می گریزم  , تو مرا در جوار رحمت خود سکنی ده .

 

نظرات 4 + ارسال نظر
مهدی یکشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:57 ق.ظ http://fa.chonoo.com

سلام،
اگر دوست داری از امکانات بیشتری استفاده کنید، از تکنولوژی روز در بلاگ خود بهره برید و آن را به سایت تبدیل کنید، به سایت زیر مراجعه کنید.
http://fa.chonoo.com
این سایت به غیر از امکانات پایه، امکاناتی از قبیل نظرسنجی برای مطالب، ارزیابی مطالب، عضویت برای سایت خویش، گالری تصاویر، آپلود فایل، ایجاد شناسنامه برای کاربران، صندوق پیام در به مانند GMail برای ارتباط بین کاربران، شمارنده‌ای در قدرت GoogleAnalytics و انجمن گفتگو را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.
از اینکه یک بار از این سیستم استفاده می‌کنید، ممنون.
موفق باشی...

دنیای ضرب المثل های انگلیسی پنج‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:08 ق.ظ http://proverb.blogfa.com

از بس که نیامدی مرا داغ زدی
///
آیا گل من ، سر تو به این باغ زدی ؟
****
***
****
وبلاگ مثل ، همیشه در خدمت توست
///
ما منتظریم ، بیا که این قسمت توست


[نیشخند]

سلام خوب هستین انقدر دیر به دیر میایید که مجبورم خلاقیت برای دعوتتون نشون بدم [چشمک]

منتظر حضور شما دوست قدیمی هستیم
با پست های مثل :
جک انگلیسی 3
Blood ضرب المثل
شما ترجمه کنید رابرت اینگرسول
اصطلاحات انگلیسی و ..................


پیشاپیش از حضور و نظرت تشکر میکنم هر وقت این نظرو دیدی حتما بیا [گل][گل][گل]



راستی از ستایش جون چه خبر؟

سلام
شاعر هم که شدی...
خوبه..پس دیر دیر میام تا طبع شعرت بیشتر گل کنه و از شعرهای زیبات هز ببریم..
واقعا عالیه ..البته من خیلی شرمندم..امبدوارم که منو ببخشی..
حتما میام
براش دعا کنید..ان شاالله که خوب میشه
موفق باشی

palina جمعه 5 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 03:49 ب.ظ

آمین

شیدا شنبه 20 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 03:45 ب.ظ http://www,rozesiah.blogsky.com

سلام
امیدوارم به زودی ستایش خوب بشه خیلی زود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد