همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

کتابخوانی در آخر هفته

کتاب و کتابخوانی
 
 
امیدوارم از کتابها خوشتون بیاد.
 
 
 
 

 اگر اهل کتاب و عاشق کتاب خوانی هستین این پست اختصاص دادم به 7 تا کتاب خوب که امیدوارم مورد پسندتون قرار بگیره.

 

 

 کتاب اندوه ماه    (   نویسنده : آرش حجازی  )    

گزیده ای از کتاب:

زن میانسالی بود.تنها به بیمارستان آمد و گفت که قلبش درد می کند,و بعد,از حال رفت.

از سینه اش عکس گرفته بودند و تشخیص , خیز حاد ریه بود.در اتاق خودم نشسته بودم و بر روی مقاله ای که قرار بود در ماه آینده ارائه بدهم , کار می کردم که صدایم کردند.با عجله به اورزانس رفتم .زن میانسالی بود و تنها ...

 

  وارد شدن به صفحه دانلود     438 کیلوبایت   

 

کتاب مادلن      (  نویسنده : صادق هدایت  )         

گزیده ای از کتاب:

پریشب آنجا بودم , در اتاق پذیرایی کوچک مادر و خواهرش هم بودند.مادرش لباس خاکستری و دخترانش لباس سرخ پوشیده بودند.نیمکت های آنجا هم ار مخمل سرخ بود من آرنج را روی پیانو گذاشته بودم و به آنها نگاه می کردم همه خاموش بودند مگر سوزن گرامافون که اواز شورانگیز و اندوهگین "کشتیبان ولگا" را از روی صفحه سیاه در می آورد صدای غرش باد می آید ...

 

وارد شدن به صفحه دانلود      59 کیلوبایت

 

کتاب ملکوت   (  نویسنده : بهرام صادقی  )     

گزیده ای از کتاب:

در ساعت 11 شب چهارشنبه آن هفته جن در اقای مودت حلول کرد.میزان تعجب آقای مودت را پس از بروز این سانحه , با علم به اینکه چهره او بطور طبیعی همیشه متعجب و خوشحال است .هرکس می تواند تخمین بزند .آقای مودت و سه نفر از دوستانش در آن شب فرح بخش مهتابی , بساط خود را بر سبزه , باغی چیده بودند. ماه بدر تمام بود و آنچنان به همه چبز رنگ و بوی شاعرانه می داد  و سایه های وهم انگیز به وجود می آورد ....

 

وارد شدن به صفحه دانلود   560 کیلوبایت

 

کتاب عینک طلایی ( نویسنده : سر آرتور کانن دویل  )

گزیده ای از کتاب:

من شرلوک هولمز در سال 1894 روی پرونده ای زیادی کار کردم , اکما این یکی از جالب ترین آن ها بود.

شبی خیلی طوفانی تقریبا در اواخر نوامبر بود .من شرلوک هولمز کنار آتش مشغول مطالعه بودم.دیر وقت بود و اکثر مردم در خواب بودند .هولمز کتابش را کنار گذاشت و گفت خوشحالم کمه امشب مجبور نیستیم بریم بیرون , واتسن ....

 

وارد شدن به صفحه دانلود   693 کیلوبایت

 

کتاب سینوهه  (نویسنده : میکا والتاری  )    

گزیده ای از کتاب:

مردی که من او را به نام پدرم می خواندم در شهر طبس یعنی بزرگترین و زیباترین شهر دنیا , طبیب فقرا بود.

زنی که من وی را مادر می دانستم زوجه وی بشمار می آمد.این مرد و زن تا وقتی که سالخورده شدند فرزند نداشتند و لذا مرا به سمت فرزندی خود پذیرفتند.آنها چون ساده بودند گفتند مرا خدایان برای آنها فرستاده و نمی دانستند که این هدیه خدایان برای آنها چقدر تولید بدبختی خواهد کرد.

مادرم مرا سینوهه می خواند زیرا این زن که قصه را دوست داشت اسم "سینوهه" را در یکی از قصه ها شنیده بود....

 

 

وارد شدن به صفحه دانلود     1.20 مگابایت

 

کتاب واکسی    ( نویسنده : علی آرام  )      گزیده ای از کتاب: این کتاب شامل 7 داستان کوتاه است به نامهای:

عطش ... تعزیر ... واکسی ... دوست ... تنسگل ... رینگو ... چکمه

گزیده ای از داستان عطش:

تنگ غروب بود که دم پایی های پلاستیکی اش را سرپا زد , چادر نماز گلدار نیمدارش را سرش انداخت و با دختر ده ساله اش از خانه زد بیرون .سال پیش شوهرش یک روز بی خبر رفت و دیگر برنگشت .هیچوقت نفهمید کجا رفته است.اوایل زیاد از دوست و آشناها سراغ مردش را می گرفت اما مدتی که گذشت دیگر به نبودش عادت کرد .بخصوص که ناچار شد کار کند.هرکاری انجام داد کلفتی , رختشویی و کارهای همسایه ها;  گاهی هم بیگاری میکرد.دخترش مدتی بهانه گرفته بود پرگار می خواهد ...

 

 

وارد شدن به صفحه دانلود  343 کیلوبایت

 

کتاب زنده به گور ( نویسنده : صادق هدایت  ) 

گزیده ای از کتاب:

نفسم پس می رود .از چشمهایم اشک میریزد .دهانم بدمزه است.سرم گیج می خورد , قلبم گرفته تنم خسته , کوفته , شل بدون اراده در رختخواب افتاده ام .بازوهایم از سوزن انزکسیون سوراخ است .رختخواب بوی عرق و بوی تب می دهد .....

 

 وارد شدن به صفحه دانلود   139 کیلوبایت

 

نظرات 19 + ارسال نظر
فاطمه پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:36 ب.ظ http://www.ghooghnoss.blogfa.com

سلام
من یه اتفاق بدی برام افتاد که نتونستم یه مدت بیام و بههتون سر بزنم!
خوشحالم که هنوزم همیشه به روزید!
چند مدت که دل گرفتن مجله رو نداشتم
ممنون از مطالبتون!

سلام
انشاا.. به خیر گذشته باشه.
ممنون که اومدی پیشم.
چرا؟
...

سارا خانم پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 03:16 ب.ظ

سلام رفیق
ممنوننننننننننننننننننننننن
بابا مرام
ای ول
تا حالا کسی منو با این دقت نخونده
و برای تک تک پستام پیام نذاشته
این منو گرم میکنه
و تشویق میشم با دقت بیشتری بخونمت
هر چند با احتیاطی و حی میکنم یه وب دیگه داری که شخصیه
چون اینجا چون خبرنگار عمل میکنی
همین
-----------------------------
اما درباره کتاب
که کتاب نخوندی
حتمی اینهمه شعر هم الکی حفظی
یا اینهمه کتاب معرفی کردی
الکیه نخوندی.........نخوندی..........
ببینم بینیت چند متر شده الان؟
-------------------------------
اما حالا نوبت منه جواب پستتو بدم
اندوه ماه رو نخوندم
ولی تحریک شدم حتما تهیه کنم
البته هر کار کردم نتونستم از اینتر بگیرمش.......
مادلن رو وقتی سوم دبیرستان بودم خوندم...........
راستشو بگم اصلا با صادق هدایت میونه ای ندارم....
ملکوت رو هم نخوندم........
عینک طلائی رو خوندم........کلا کتابهای معما مانند رو دوست دارم........... جنائی.............
مایک هامر ....جیمز باند ......اگا کریستین......
البته الان دیگه نه.......... چون یکم خنگ شدم.......
سینوهه جزو کتابهای محبوب منه..........مخصوصا اون بخش مقدمش.............. من این کتاب رو برای هیچ کسی نمینویسم............
این گفته سینوهس.........
وای........اولین بار که خوندم ۱۳ سالم بود..........دومین بار دبیرستانی بودم....سومین بار دانشجوی سال ۲ بودم..........
حالا باز امسال هم خوندم
ببین هر بار هم یهجور نتیجه گیری کردم.........و اصلا از خوندنش خسته نشدم.......
-----------------------------
واکسی رو یادمه........ البته اگر این همونی باشه که من خوندم چون هر چی فکر میکنم اسم نویسندش یادم نمیاد
ووووووووووووووو
خیلی حالمو منقلب کرد..........
----------------------
اقا زنده به گور.........
اصلا تو کتم نمیره تفکرات صادق هدایت............
یادمه بوف کورش منو تا دیوونگی برد
اخرش تفسیرشو خوندم فهمیدم موضوع از چه قراره
باید بگم صادق هدایت
اگر بود الان خودم راحتش میکردم
ولی با اینکه با افکارش میونه ای ندارم
کتابهاشو کلا خوندم
سگ ولگرد
۳ قطره خون.......
و خیلی چیزهای دیگش
و به قلمش احترام میذارم
ولی..................
ببینم نگو اهل خوندن صادق هدایتی
---------------------------
خوب
اون یکی وبتو بهم نشونی بده
تا بیام بهت بگم ..........
تا منم تو رو بخونم ناجوررررررررررررررررررررررر


سلام
البته وبلاگ من مثل بلاگ تو مطالبش جذاب نیست...
پس باید این انتظار رو داشته باشی که برای هر پستی که نخوندم نظرم رو بگم..
علاقه به خبرنگاری هم ندارم....
--------------------
من زیاد اهل کتاب خوانی نیستم...
اما شعر رو دوست دارم مخوصا دوبیتی ها رو .. با شعرهای بیش از دو بیت هم زیاد حال نمی کنم...
چی بشه تکوتوک خونده باشم کتاب...
دماغم که باید ببرم عمل کنم...
-----------------
وای چه خوب...
خوب پس حالا باید خونده باشی..
چرا ؟
لینکش که کار میکنه.
چرا از صادق خوشت نمیاد..
البته قبلا هم گفته بودی...
خوب معلومه کتابخوان خوبی هستی بر عکس من..
خوش به حالت.
من کتابهای صادق رو میخونم...ولی باید بگی چرا نگم که میخونم؟
--------------------
من وب دیگه ای ندارم.
ولی میخوام کم کم از از این پوسته در بیام/
ولی حرفهات هر چی هست همین جا بگو...

موفق باشی

aRm پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:59 ب.ظ http://persianlaureates.blogfa.ir

شما؟؟؟

من؟؟؟

مهدیه جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:25 ق.ظ http://text-janvaljan.blogsky.com/

من عاشق کتاب الکترونیکی هستم و مخصوصا صادق هدایت مرسی بازم از این کارها انجام بده خوشحالم کردی حسابی

خوشحالم که خوشحال شدی...
حتما...

لی لی جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 05:58 ب.ظ http://liliana.blogsky.com/

سلام
مرسی کتاب های خوبی بود

سلام
ممنون که سر زدی

آرش جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 07:58 ب.ظ http://www.setarehbaran.blogsky.com

سلام
به نظر من این خیلی فکر خوبی هستش که کتابها رو بصورت pdf در آوردند .هر دفعه که تونستی بازم معرفی کن.ممنوننت میشم

سلام
بله..عالیه
حتما
قربانت
موفق باشی

آب جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 08:37 ب.ظ http://bluesky.blogsky.com

سلام
ممنون که با سرعت جواب دادی خرمشهرم رفتم
امروز دوباره از آبادان برگشتم جاتون سبز خوش گذشت.
آژ کردم حتما بخون و نظر بده
بعدش من یه سوال می کنم دوست دارم با شخصیت یا بهتره بگم بیوگرافی شما آشنا بشم
بخدا صدی ندارم ولی با توجه به مطالبتون می خوام شخصیت شما رو بشناسم.

سلام
باید سرعت عمل داشت...خوش گذشت؟
خدا رو شکر..
چشم ...اومدم

موفق باشی

نغمه شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 08:53 ق.ظ

تکلیف ما چیست که این ها را خوانده بودیم!

سلام
خوب شما بگید کتابهای مورد نظر شما رو اگه در دست رس بود میگذاریم...
خوبه
البته دوباره خوندشون هم بد نیست..جالب تر میشه..
موفق باشی

محمد شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 04:31 ب.ظ http://delle.blogsky.com

سلام
عالیست متعالی بگردان
با یه خبر جدید اپیدم از اون حبرا که شاید با هاش کل حال کنید به امید دیدار
منتظر اومدنت هستم پس تا امدنت به خدا می سپارمت
به امید دیار

سلام دوست خوبم
اومدم
موفق باشی

رفوزه یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 02:29 ق.ظ http://partizanha.blogsky.com

کتاب سینوهه رو گرفتم ، خیلی قشنگ بود...
بابت لینک ها ممنون

خوشحالم...کتاب خیلی جالبیه..
قربانت.
موفق باشی

زریر یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 07:32 ق.ظ http://saansiz.blogsky.com/

سلام
شماها دوستای گل من همیشه ی همیشه اول هستین.
ممنون انشاالله که برای شما هم پیش بیاد بعدش من بیام یه عالمه
شیرینی بگیرم.
میبینم که زدی تو کاری که تو ایران چیزی ازش دیده نمی شه (کتابخوانی).
هر جا که هستین موفق باشین.

سلام
قربونت برم.
ان شاالله...به روی چشم ..شما دعا کن ..شیرینیش با من
بالاخره باید از یه جا شروع کرد ..
زنده باشی

سورنا یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 07:09 ب.ظ http://pagah.blogfa.com

سلام به تو ای همشهری جوان
خوبی..
کار بزرگی میکنی...
کتاب ها همش خوب بودند...
ممنون...
درود بر توووو
تا بعد........

سلام
ممنون به لطف شما..
کار بزرگ رو شما می کنی که میخونی و تعریف می کنی و تشویق می کنی که دوباره کاری بزرگتر انجام بدم...
ممنون ازت..خوشحالم
زنده باشی
یا حق

آب یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:34 ب.ظ http://bluesky70.blogsky.com

سلام من دوباره اومدم ولی شما رو نیستی
آپ جدید کردم سر بزن

سلام
چه خوب کردی اومدی..خوش اومدی
اومدم

سورنا دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:44 ق.ظ http://pagah.blogfa.com

سلام به همشهری خوب
خوبی؟
ممنون که سر زدی خوشحالم کردی مرد...
و ها گفتی گاو کلان در آغیل چیه ؟
آنچه را پیش از وقت یا بعد از وقت اگر بخواهی
به او میگویند:
گاو کلان در آغیل...
حالا دل شما
پیش ازوقت فکر میکنید.یا برعکس...
درود بر شما...........

سلام
ممنون.
جالب بود..
میام پیشت
موفق باشی

آب دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:47 ق.ظ http://bluesky70.blogsky.com

سلام
ممنون که اومدی
نظر قبل و پاک کنید ممنون می شم.
بله خداوند اینقدر بزرگ و عظیم هستش که از هر جایی که ما شروع کنیم از ما بپذیره .خداوند تا لحظه مرگ به انسان فرست برگشت داده.
پس ای کاش که ما هم این رو به درستی درکش کنیم .
به نظر شما چرا می گن که خدا ستارالعیوب ؟ (عیب ها رو می پوشونه) چون که به انسان ها فرست داده تا بتونن خودشون رو بسازن.اما تا زمانی که در این دنیا هستیم.ولی وقتی که به آخرت رفتیم پرده گناهان ما جلوی همه ی کسانی که تا به حال عیبهامون رو پوشوندیم کنار می ره و همه چیز برملا می شه .
پس خوبه که اینو بدونیم هیچوقت برای هیچ کاری دیر نیست(هر وقت ماهی رو از آب بگیری تازست)
حالا من یه روایتی هم برای شما تعریف میکنم:
یه خانمی بوده خیلی گناهکار بوده (زنا می کرده) ولی هر شب زیارت عاشورا می خونده.بعد از چند وقت می میره.
یه شب یه نفر به خاطر میت خودش به قبرستون می ره میبینه که از یه قبر نور سبز بیرون میاد. فرادا صبح می ره از اهل محل می پرسه که در این قبر چه کسی هست؟می گن که فلانی که فلان کاره بوده .می گه که من دیشب خودم دیدم که از قبرش نور بیرون می زد. بعد فرزندانش که می دونستن زیارت عاشورا خونده متوجه شدن که فضیلت اون بوده و با یاران امام حسین (ع) محشور شده.
خواستید می تونم بیشتر کمکتون کنم.
بله شما هم می تونید اون نماز رو بخونید ولی سعی کن بر نماز خودت مداومت داشته بش.
منم تابستون می وام دیپلم کامپیوتر بگیرم.

سلام
چشم...
خدایا شکرت..بله..ممنون از یادآوری
ای کاش ...خود خدا باید کمکمون کنه
خوب شما گفتی...با حرفتون کاملا موافقم
هیچوقت دیر نیست حتی برای مردن..
جالب بود این روایت برام ...
ممنون...میخوام
حتما میخونم و مداومت دارم...
به به ..خیلی خوبه ..گفته بودم که فعالید ...من باید یکمی از شما یاد بگیرم.انشاا...
موفق باشی

ماهی خانوم دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:31 ق.ظ http://mahinameh.blogsky.com

سلااااااااااااام!
احوال شما؟ خوبین ؟
من بالاخره برگشتم!!!
میبینم که مثل همیشه فعال و دست پر هستی.
خوشحالم از اینکه کتابهایی رو معرفی کردی که اغلب مورد علاقم بوده به جز صادق هدایت که ازش متنفرم...
آپ کردم دوست گلم و بی صبرانه منتظرم
شاد باشی

سلام
ممنون...خوب خوبیم
خوشحالمون کردی...
خوشحالم که کتابهای مورد علاقه ات رو گذاشتم ..صادق رو هم بهتره حرفش رو نزنیم
آمدم
زنده باشی

حمید دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 08:58 ب.ظ http://karaj400.blogsky.com

سلام
دو تشکر برای
۱ این پست فوق العاده مفیدتان و
۲ جهت کامنتی که بر مطلبم گذاشتید
مطالبتان عالیست
برایتان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم
کتابهای مادلن-سینوحه و زنده به گور رو دانلود میکنم

سلام
ممنون...شرمنده ام نکن
وظیفه بوده..
بازم ممنون
همچنین من
امیدوارم برات جالب باشه...
موفق باشی

شیدا دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:30 ب.ظ http://rozehsiah.blogsky.com

سلام
بگذار هیچ نگویممممممممممممم

سلام
چرا؟

آب چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 07:14 ب.ظ http://bluesky.blogsky.com

سلام اتفاقی افتاده ؟ البته خدا نکنه .
نیستی
آپ کردم.
دلون برات تنگ شده .
بیا باشه.
قدمت خیره
شایدم داری به حرفام فکر می کنی.

سلام
نه چطور؟خدا بنده هاش رو دوست داره
حتی اگه بدترین اتفاق رو به سرشون بیاره...
تا بودیم کسی پاس نمی داشت که هستیم ....
منم همینطور
اومدم
ایشاالله..
اونکه آره ..
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد