همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

آموزش جنسی بی حیایی نیست (قسمت دوم)

خطر را جدی بگیریم

 

آموزش جنسی بی حیایی نیست

 

آموزش جنسی

 

 قسمت اول رو می تونید اینجا بخونید.

قسمت دوم

 

دکتر فیاض عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و استاد دانشگاه ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) است.

دکتر فیاض میگوید :

از نظر بهداشت جنسی جامعه ما در شرایط بحرانی است و باید خیلی سریع آموزش در این زمینه را شروع کرد.

آقای دکتر از نظر بهداشت و شرایط جنسی وضعیت ما چگونه است؟

خطر را باید جدی گرفت ; طبق آمارهای سازمان ملل متحد ما الان در مرحله جهش ایدز قرار داریم یعنی تا چند وقت دیگر ایدز به صورت غیر قابل کنترل می شود. جامعه ما جوان است ما جوان زیاد داریم تنها رابطه مشروع تعریف شده هم ازدواج است. اما خصوصا در تهران فساد آمار خیلی بالایی پیدا کرده است ; جهل جنسی موجب سوء استفاده جنسی و جرائم جنسی می شود.

این همه خودنمایی جنسی , آرایش های غلیظ , لباسهای تحریک کننده , خود ارضایی ها و آمار فیلم ها و سایت های غیر اخلاقی نتیجه همین به جانب افراط و تفریط رفتن هاست.الان آموزش جنسی فقط از گروهای هم سن و سال دارد منتقل می شود کسانی که خودشان نه سابقه رابطه داشته اند و نه علم و سوادش را .فقط یک چیزهایی در توی فیلم ها و سی دی و اینترنت دیده اند وبا هزار تا اغراق و بزرگنمایی و خالی بندی به هم میگویند یا با استفاده از تخیل خودشان همدیگر را تحریک می کنند و هزارتا دروغ قاتی اش می کنند.

آموزش جنسی در دنیا چطوری صورت میگیرد؟

در کشورهای دیگه روی این موضوع خیلی کار کردن به صورت مرحله به مرحله و کاملا حساب شده و علمی انجام می شود.در دانشگاهها تدریس می کنند و کلی متخصص آموزش دیده دارند موسسه ها و مجموعه های مشاوره ای هم زیاد است .

آنها از دوره ابتدایی آموزشهایشان را شروع می کنند در دبستان بهداشت اولیه و تفاوت بین زن ومرد تشریح می شود.در دوره راهنمایی مسائل بلوغ و صفات جنسی آموزش داده می شود. در دوره دبیرستان بحث هایی مثل شیوه برقراری ارتباط , راههای پیشگیری و نازایی و مسائل و موارد مربوط به ازدواج و ارتباط جنسی و ... را مطرح می کنند.

خطرات عدم آموزش صحیح چه مواردی است؟

اول:

مبتلا شدن به بیماریهای جنسی و جسمی مثل  ایدز و هپاتیت و...مانند اینهاست.

دوم:

انواع آسیب های روانی و سرماخوردگی های جنسی و سرد مزاجی و تغییر جایگاه و وظیفه جنسی زن و مرد یا عدم تمایل و سرکوب نیاز جنسی است.

سوم :

انواع اقسام سوء استفادههای جنسی است ..تجاوز به عنف و همجنس گرایی و روسپی گری .... یک طرف اما مواردی هم هست که در ابتدا هنگام ارتباط جنسی تمایل و رضایت وجود دارد ولی بعدا با نارضایتی و پشیمانی و سر خوردگی روبه رو می شود.

 

 

دکتر علیرضا شیری پزشک و مدرس دانشگاه و پزوهشگر تحلیل روانی و مشاکرت بهداشت روانی و ارتباط است.

دکتر شیری می گوید :

فاصله بین سن بلوغ و سن ازدواج زیاد است پس باید فکری به حال آموزش جوان ها کرد.

اوضاع وضعیت جنسی جوان ها را چطور می بینید؟کمی از آمارهایتان را برای ما رو کنید؟

40 میلیون جوان زیر 35 سال در این مملکت هست که سن بلوغ شان 11 سال است و سن ازدواجشان 28-27 سال است خب این حدود 15 سال شکاف را چه کار می شود کرد ؟ یا باید عفت بورزند و تقوا داشته باشند یا باید بروند ازدواج دائم یا موقت کنند یا باید بروند دنبال دوست دختر و دوست پسر و مرد و زن خیابانی یا اینکه خود ارضایی کنند.آماری که توی یکی از خوابگاه پسران یکی از دانشگاههای تهران گرفتیم نشان می دهد 82 درصد دانشجوهای پسر خود ارضایی دارند که این عدد بالایی است یا مثلا توی یکی از دانشکدههای فنی سخنرانی داشتیم که صد ها ایمیل راجع به خود ارضایی برایمان آمد .همین طور توی دانشگاه تهران بچه ها 746 عارضه را در مورد خود ارضایی شمردند  اطلاعاتی که غلط است .خب همه اینها نیازهای بچه ها را نشان می دهد و فرهنگ کاذبی که بین شان باب شده و همه اش از سر بی دانشی و عادت های اشتباه است.

جلوی شکل گیری این فرهنگ کاذب و عادت های جنسی اشتباه رو از کجا باید گرفت؟

البته که همان سن بلوغ.دانشجوی 18 ساله ای که ترم یک میرسد سر کلاس تنظیم خانواده ی من دیگر ذهنش داغان شده !تازه اگر برسد به این کلاس! با اینکه تنظیم خانواده سانسور شده ترین فرم بهداشت جنسی است دانشگاههایی مثل شریف و امیرکبیر هنوز این درس را ندارند .من توی دانشگاه تهران که درس می دادم حدود 30 -40 تا از بچه های امیرکبیر می آمدند سر کلاسم .برای همین خودم پارسال رفتم دانشگاه امیرکبیر و پیشنهاد تدریس دادم در جوابم گفتند ما هنوز ضرورتی احساس نمی کنیم گفتم این ضرورت را مجلس احساس کرده این مصوبه سال 1377 است که کلیه دانشجو ها موظفند این واحد را بگذرانند .این یک واحد اجباری است . باز گفتند مگر ما دانشگاه زابلیم که هرچی تصویب شد همان را انجام بدهیم.

آقای دکتر نگفتید توی فرهنگ ما کی باید رفت سراغ آموزش مسائل جنسی؟

دقیقا همان 11-12 سالگی .به دختر ها می توان از دوم راهنمایی و به پسرها از سوم راهنمایی آموزش داد.من توی دانشگاه تهران چیزی را آموزش دادم که بچه ها در کانادا در 11-12 سالگی یاد می گیرند.یا دز 10 سالگی یک پکیج به آنها داده می شود که توی آن وسایل جلوگیری از بارداری هست و بروشور ایدز هم هست حالا شما فکر میکنید در جامعه ما تجربه جنسی خیلی دیرتر صورت می گیرد ؟ یعنی مثلا بچه های ما در 20 سالگی بالغ می شوند.اصلا نمی خواهیم هنجار شکنی کنیم اما می خواهیم خیلی ساده بگوییم که جفت گیری چیست..از گل شروع کنیم بعد از جانوران بگوئیم و بعد کم کم وارد بهداشت جنسی شویم در باره فیزولوزی توضیح بدهیم که یک هرمونی ترشح میشود و صدایت کلفت می شود.بعد به طور غیر مستقیم و لا به لای احکام غسل و احکام دینی در باره حاملگی و خود ارضایی بگوییم.ما هر وقت به بچه ها اطلاعات درست دادیم و ترسشان را را ازشان گرفتیم توانستیم بیشتر جواب بگیریم.باید تکلیف بچه ها را با خودشان روشن کنیم به جای اینکه ذهنشان از سر درس و پیشرفت علمی برود سر احساس گناه درباره خود ارضایی باید کتابی تدوین کنند و در مقطع راهنمایی همه اینها را به اشان آموزش بدهند.

 

و اینم چند تا سایت مرتبط :

www.tandorosti.com/shealth

www.irteb.com

www.health.nih.gov

 

نظرات یا مشکلات سر راه خودتون رو بگید و مشکل آموزش جنسی تو جامعه ما رو بسته به نظراتتون توضیح بدید ...چه کاری انجام نشده که باید بشود؟؟؟

تا بعد...

 

نظرات 44 + ارسال نظر
رومئو و ژولیت چهارشنبه 19 دی‌ماه سال 1386 ساعت 04:49 ب.ظ http://loveyou.blogsky.com

سلام علی اکبر جان . خوبی ؟ مرسی که خبرمون کردی . به نکته های خوبی اشاره کردی عزیز . توی جامعه ما وقتی ازین چیزها بگی میگن نباید درباره این چیزها صحبت بشه و برای جامعه ما زشته و باعث بر هم خوردن فرهنگ میشه . ولی باید حقایق رو گفت مخصوصا به مردم و قشر متوسط جامعه باید یه جایی جلوی بی سلامت بودن اجتماع رو گرفت که فکر می کنم از مدارس باید این کار شروع بشه با گفتن بعضی نکته ها و حتی جای دادن بعضی واحد ها و درس ها در مدارس و دانشگاه ها . هر روز آمار ایدز و خیلی از بیماری ها افزایش پیدا میکنه و همین نتیجه همین چیزهاست . صحبت کردن برای ما ایرانی ها درباره مسایل جنسی خیلی سخته و گاهی هم شاید غیر ممکن باشه یا افرادی که می خوان در این باره حرف بزنن نتونن بیان کنن و رنگ صورتشون تغییر کنه . صحبت و اطلاع رسانی درباره مسایل جنسی بی حیایی نیست بلکه داشتن جامعه سالم و با فرهنگه . جامعه ای بدون بیماری و سالم و شاداب . باید فرهنگ سازی بشه تا به عنوان بی حیایی از اون یاد نکنن . ما هم چند روز دیگه روز می کنیم وبلاگ رو . موفق باشی

سحر کوچولو چهارشنبه 19 دی‌ماه سال 1386 ساعت 06:37 ب.ظ http://little-lady.blogsky.com

مرد در انتهای کوچه باغ غریزه می ایستد
زن لبخند میزند
و مرد فاتحانه به اندام بی رمق زن
که دیگر سوال بر انگیز نیست
نگاه میکند
زن میرود
و مرد خورده های عصمت را از لای دندانهای شهوت خلال میکند

یگانه چهارشنبه 19 دی‌ماه سال 1386 ساعت 06:38 ب.ظ http://kolbemehrabooni.blogsky.com

سلام...
یه کمی دیر شده اما تولد 3سالگی وبلاگتون مبارک....
اما در مورد موضوع پستی که نوشتی من هم با آموزش درست و شفاف و روشن به بچه ها موافقم... فکر میکنم در کشور ما مربیهای بهداشت می تونن خیلی به بچه ها کمک کنن و بذون هیچ رودروایسی به دانش آموزا بگن داره در بدنشون چه تغییراتی ایجاد میشه و این تغییرات برای چیه ؟ بچه ها فقط میشنون که دارن وارد مرحله بلوغ می شن اما هیچ درک درستی از انچه که در حال اتفاق افتادنه ندارن....
متاسفانه تا اسم اموزش های جنسی مطرح میشه اینگار که گناه کبیره مرتکب شدی... در حالیکه بسیاری از طلاق هایی که در کشور اتفاق میفته اصل و ریشه ی اون به همین عدم داشتن اطلاعات کافی در مورد روابط زناشویی و براوردن نیازهای طبیعی و البته مهم یکدیگر برمیگرده....

موفق باشی همشهری جوان

سامانه مروارید پنج‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1386 ساعت 02:49 ق.ظ http://morvaridonline.blogsky.com/

سلام علی جان، ضمن سپاسگزاری بی کران از شما به دلیل انتشار چنین مطلب ارزنده و با اهمیتی به اطلاع شما می رسانم که مطلب برگردان تاریخ را موقتا از مطالب امروز خود حذف کرده و معرفی این مطلب به همراه راهنمایی جهت بازدید از وبلاگ شما را جایگزین کردم..

با سپاس ... نوید نیک کار ، سرپرست تارنگار سامانه مروارید
پنج شنبه ۲۰ دی ماه ۱۳۸۶

سلیمان محمدی پنج‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1386 ساعت 04:04 ق.ظ http://chakaad.blogsky.com

سلا دوست گرامی!
اتفاقا امروز خان سام گیس و خانم حسین زاده در روزنامه بحث داغی رو شروع کردند در همین رابطه، البته نظرات کمی متفاوت بود.
در مورد مطلب هم نه دوست عزیز متاسفانه شایعه نیست و روزنامه خبرش رو داده!

ارش پنج‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1386 ساعت 04:49 ق.ظ

ممنون از مطالبتون که شجاعت می خواست ارائه آن بای

تنهای تنها پنج‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1386 ساعت 04:55 ق.ظ http://www.ghame1gharib.blogfa.com

سلام دوسته عزیز ممنو ن که به دیدنم اومدی
وبلاگ جالبی داری
موفق باشی

امیر پنج‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1386 ساعت 02:13 ب.ظ http://amir59.blogsky.com

سلام جالب بود
اما حالا حال ها زمان می بره تا جوانهای ما اندازه بچه های ۱۰ ساله آزادی بیان داشته باشند

سامانه مروارید پنج‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1386 ساعت 03:45 ب.ظ http://morvaridonline.blogsky.com/

درود و سپاس

وظیفه ی همه ما اطلاع رسانی است، خواهش میکنم.

مطلب جدیدی با هدف برگردان آنچه امروز در روزنامه صبح شیراز منتشر شد از قول بنده و با عنوان زیر سایه استاندار، در وبلاگ بروز شد.

محمد جمعه 21 دی‌ماه سال 1386 ساعت 01:43 ق.ظ http://delle.blogsky.com

سلام عزیزم
جالب بود
ممنون از خبرت
به امید دیدار

علی جمعه 21 دی‌ماه سال 1386 ساعت 03:56 ق.ظ http://walkman.blogfa.com

سلام علی آقا
نوشته ( ۱۱ min ) کوئلیو رو دانلود کردم .
مطلب در مورد تختی هم عالی بود .

milad جمعه 21 دی‌ماه سال 1386 ساعت 12:37 ب.ظ http://milad-2010.persianblog.ir

bbbbbbyyyyyyyyyyeeeeeeee

نغمه جمعه 21 دی‌ماه سال 1386 ساعت 02:00 ب.ظ

مگه کسی هست که بلد نباشه!

شیدا جمعه 21 دی‌ماه سال 1386 ساعت 04:06 ب.ظ http://www.rozehsiah.blogsky.com

سلام ، عشق و علاقه و محبت تقویت می کند اما سطح فرهنگ باید بالا رفت اول سطح فرهنگ دختری بکه با عشق و علاقه و خوانده شدن همون صیغه محرمیت ولیکن طرف مقابل فقط از نظر جنسی اما از نظر دیگه قبول نداره که آن بخاطر عشق و محبت اول سطح فرهنگ باید گسترش پیداا کنه

ساسان آقایی شنبه 22 دی‌ماه سال 1386 ساعت 03:16 ق.ظ http://bavar.persianblog.ir/

ممنون از ابراز همدردی و تسلیتت

آرش شنبه 22 دی‌ماه سال 1386 ساعت 01:09 ب.ظ http://www.setarehbaran.blogsky.com

باید قبول کنیم خیلی ها هم جنبه و ظرفیت آموزش این قبیل مسائل رو ندارن.زمانی که توو دانشگاه درس تنظیم خانواده داشتیم فقط شده بود کلاس مسخره بازی کسی توجه نمی کرد در صورتی که وقتی آمار رو نگاه می کنیم نقش مسائل جنسی در طلاق خیلی بالاست.جدیدا دارند تصمیم می گیرن دستگاههایی بذارن که لوازم بهداشتی از قبیل کاندوم و .. در اختیار همه بذاره.

رفوزه شنبه 22 دی‌ماه سال 1386 ساعت 11:36 ب.ظ http://partizanha.blogsky.com

سلام علی اکبر جان، بحث خوب ومفیدیه ... لینک وبلاگت رو در وبلاگم قرار دادم تا هم به یاد شما باشیم و هم از مطالب خوب وبلاگتون استفاده کنیم.
صحبت های دکتر شیری و فیاض حقیقتی انکار ناپذیره ... شاید این مسائل مطرح نمیشه چون بی حیایی و بی عفتی است!! ما جامعه ای داریم ایدئولوژی مذهبی ، که شاید خوش نمی بینه که چشم و گوش جوان و نوجوان حول این مسائل بچرخه و شاید همین سرکوب و آموزش ندادن صحیح و برنامه ریزی نادرسته که جوانان رو به سمت خود ارضایی و دیگر اعمال ناشایست سوق می ده . همچین تجربه نشون داده که وقتی چیزی رو از کسی منع می کنیم ، بلعکس شخص در تلاشه تا به اون چیزی که ما ازش منع کردیم برسه! این مسائل مطرح نمیشه و ما به نسبت اون شاهد بالارفتن بیماریهایی ناشی از تماس های غیر اخلاقی و ارتکاب جرائمی نظیر تجاوز به عنف و ... که متعاقب اون دزدی و قتل و ... رو در بر داره. خوب ما در جامعه ای زندگی میکنیم که طرح اینگونه مسائل رو ضرورت نمی دونه و بد نیست اشاره کنم به صحبت های دکتر شیری که گفتن ما ۴۰ میلیون جوان زیر ۳۵ سال داریم، من فکر می کنم دولت هنوز برنامه ی خاصی در این زمینه برای جوانان نداره و طرح ازدواج موقت هم به دنبال همین موضوع مطرح و باب شد! مشکلات بیکاری و ازدواج هم به نوعی می تونه رابطه ی محسوسی با این قضیه داشته باشه. با سرکوب و بگیر و ببندها و به راه انداختن طرح های مبارزه با بدحجابی و پلمپ کردن مغازه های توزیع کننده ی سی دی های غیر اخلاقی و ... چیزی درست نمیشه!

آیسان یکشنبه 23 دی‌ماه سال 1386 ساعت 11:39 ق.ظ http://dokhtaranesharghy.persianblog.ir

آماری که داده بوود واقعا تاسف بار بوود
می دونی بعضی چیزا هستش که تو جامعه وجود داره ولی حرف زدن راجع بهش منافات داره!!!!چند وقت پیش را جع به همین مو ضوع بحث بوووود یه آقای مثلا تحصیلکرده ای گفت این مسائل نباید آموزش داده بشه چون بعضیا هم که نمی دونن اونوقت با خبر می شن!!!دیگه کسی نیست که بهشون بگه دیگه الان تو ده کوره ها هم با توجه به وجود این سی دی ها و ماهواره ها بچه ها از همه چیز با خبرن ...با آموزش صحیح می شه جلوی خیلی از این مشکلات و بی بند و باری ها رو گرفت
جایی خوندم یشترین فساد در ایران مربوط به طبقه ی ثروتمند و طبقه ی ضعیف جامعه است واین یعنی.........
من فکر می کنم مشکل عمده ی بچه های ما اینه که قادر نیستن این مشکلات و سوالاتی که براشون پیش می آد رو از خانواده ها یا دبیراشون بپرسن در نتیجه این مسائل رو با گروه دوستان در میوون می ذارن و این گروه هم متاسفانه به بد ترین شکل ممکن وبا توجه به شرایط خانوادگی خودشون دوستاشونو راه نمایی میکنن....

با حرفات موافقم..باید این آموزش ها در جامعه ما شروع بشه تا از این وضعیت که گریبان جوانان ما رو گرفته رهایی پیدا کنیم.
آموزشی صحیح ...
ممنون و موفق باشی

رومئو و ژولیت یکشنبه 23 دی‌ماه سال 1386 ساعت 11:45 ق.ظ http://loveyou.blogsky.com

سلام علی اکبر جان . خوبی ؟ مثل همیشه عالی نوشتی . راستی ماهم به روزیم . با یه متن به اسم کوچه های احساس . خوشحالمون می کنی بی یای دوست خوب . امیدواریم همیشه موفق باشی و به هر چی که دلت می خواد برسی [گل]

بهار دوشنبه 24 دی‌ماه سال 1386 ساعت 08:21 ق.ظ

سلام رفیق

ابوالفضل ناظمی دوشنبه 24 دی‌ماه سال 1386 ساعت 10:07 ق.ظ http://www.hamshahrijavan.blogfa

سلامفکر می کنم روندی که مجله در پیش گرفته کاملا منطقیه البته به شرطی که ادامه داشته باشه

سارا خانم دوشنبه 24 دی‌ماه سال 1386 ساعت 12:36 ب.ظ http://biriaaa2.blogsky.com

سلام رفیق
ممنون که میایی
و........
میخواستم چیزی بگم ولی
...............
به خودم میگم اگر کسی وقتی من پا به بلوغ گذاشتم برام از مسائل جنسی گفته بود
کامل
چطوریه
چگونس
واسه چیه
اصلا با کی باید بود
از چه سنی
انواع مختلفش چطوریه
و فرهنگ ایرانی با این مسائل چطوری برخورد میکنه
اگر خودسانسوری نبود
اگر سرکوب نبود
اگر برای من
کوروش
ر
و خیلی های دیگه که درگیر شدن
اموزشی بود
از سنین ۱۵ سالگی به بعد لااقل
الان من میدونستم با کوروش چه کنم
با خودم
با.........
چی بگم رفیق

حق بهت میدم ...این فرهنگ ایرانی اسلامی اینجاهاش به ضرر خیلی ها تمام شده که باید به شکل جدی و برنامه ریزی شده روند رو به جلو رو در پیش بگیرند تا برای ما این قضیه روشن بشه و ما خودسرانه به جستجو نپردازیم بعد با مشکل جدی تری روبرو شویم.
به امید روزی که این نوع سانسورها در جامعه که کمکی هستند به ارتقای سطح بهداشتی از بین بروند.

گواش سه‌شنبه 25 دی‌ماه سال 1386 ساعت 06:03 ب.ظ http://guash.blogsky.com

من البته این مطلب رو قبلن تو مجله خونده بودم. مطلب خوبی بود. خسته نباشین

لی لی سه‌شنبه 25 دی‌ماه سال 1386 ساعت 10:43 ب.ظ http://liliana.blogsky.com

سلام
مطلب خوبی بود
موفق باشید

بهار چهارشنبه 26 دی‌ماه سال 1386 ساعت 08:45 ق.ظ

سلام
این مورد رو زیاد نظری روش ندارم
ولی یه چیز جالب
توی رساله ها که قراره احکام رو از توش یاد بگریم مثلا ، اصطلاحاتی داره که خیلی ها نمیدونن یعنی چی :(

ابوالفضل ناظمی چهارشنبه 26 دی‌ماه سال 1386 ساعت 09:21 ق.ظ http://www.hamshahrijavan.blogfa

دوست عزیز سلام
راجع به مسابقه من دقیق متوجه نشدم میشه بیشتر توضیح بدی؟
شاد باشی

مهسا دوشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:21 ب.ظ http://www.qqqq.blogsky.com

سلام
خوبی ؟؟
بازم مطلب قابل تامل ...
یادمه سال سوم دانشگاه که بودیم یه آقایی اومده بود تو دانشگاهمون و یه آمار گیری می کرد در مورد مسایل جنسی و مشکلات بچه ها و اصلا روابط دختر و پسر...
جالب بود که می گفت تو بعضی دانشگاه ها رفته و اطلاعات زیادی کسب کرده ...می گفت تو مملکت ما پسر و دختر بریا هم حریص ترن تا توی مثلا بلاد کفار !!! اینجا بچه ها سر کلاس به جنس مخالف فکر می کنن ...بعد از کلاس هواسشون به جنس مخالف ه ...مو قع تفریح ....موقع استراحت ....تو خوابگاه ...تو خونه ....بادوستاشون ....با خانواده شون ...(می تونم بگم اکثرا همینجوری ه و حرفش رو قبول دارم) ولی توی سرزمین شیطان پرستان چطور ؟ درسته که گروهی به انحراف کشیده شدن ..ولی ببینید تحقیقات چی نشون میده ! اونا اگه سر کلا سه درس نشستن ..هواسشون به ۴ تا شیوید روغن زده یا ساق پای سفید و براق جنس مخالف نیست ...هر چیزی جایی داره ؛ وقتی داره.به موقع اش هم نیاز های جنسی شون ار ضا می شه...حالا می چی ؟ دلمون خوشه که مملکت اسلامی داریم و از فساد و جرم و ...در امانیم. اینم از آمار ایدز...! نمی دونم چی بگم ! آیا واقعا آگاهی صرف در مورد بهداشت مشکلاتمون رو حل می کنه ؟
متاسفم برای خودمون و بخصوص دانشگاه هامون که رسالتمون رو فراموش کردیم.

سلام
واقعا همینطوره که میگی نمیدونم علت چی بود که اینطوری شد..
دهه ۶۰ خوب بود ولی دهه هفتاد و هشتاد کم کم وارد مرحله بحرانی شدیم که الان اگه آموزشهای اولیه هم صورت نگیره وضعیت عصف باری رو پیش رو داریم.
البته تلویزیون میتونه نقش مهمی رو در این زمینه ایفا کنه که تاثیرش نسبت به رسانه های دیگه بیشتره..
بالاخره هر چیزی تاثیر خودش رو بسته نوع آموزش میگذاره.
ممنون ازت

نادر جمعه 20 دی‌ماه سال 1387 ساعت 08:50 ب.ظ

داوود شنبه 28 دی‌ماه سال 1387 ساعت 04:34 ب.ظ http://fantasydream.blogfa.com/

سلام خوبی؟
ممنون بابت مطالب مفید
من یکی از قربانیان جهل هستم
به خود ارضایی مبتلا بودم و تو نستم باهاش مقابله کنم
ولی بیشتر از اون دغدغه من مبارزه با ریشه ها هست
با اجازه با ذکر منبع از مطالب استفاده کردم موفق و پیروز باشید

سلام
خواهش میکنم
خدا رو صد هزار مرتبه شکر...خوشحالم که داری با یک چنین معضلی مبارزه و مقابله میکنی...
خواهش میکنم..اگه کمکی بر میاد بگو..خوشحال میشم.
موفق باشی

alireza دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:01 ق.ظ http://www.alireza7120@yahoo.com

سلام هی ایجو که دوستیل وطن گشت زانن په بهترکه رسمی بودن

سلام
؟؟؟؟؟

ارش دوشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 01:41 ق.ظ

سلام.من ۲۵ سالمه ناراحتم از اینکه در چهارم ابتدایی بهم تجاوز شد طی ۳ سال بیش از ۱۰ بار ... مدتی بعد ۲ بار همین کار رو با بچه های کوچکتر کردم. تا جایی که یادم میاد از ۱۱-۱۲ سالگی خودارضایی می کردم.تا الان.۵۰ بار در ماه و بیشتر .کمکم کنین.لطفا ... چند بار ترک کردم نشد
وقتی که بر می گردم جبران خود داریام چند برابر استمنا می کنم.چه جوری ازاد بشم؟

سلام
خوبی؟
من خیلی متاسفم ..نمی دونم اسم این رو چه جور جنایتی میشه گذاشت..ولی از منفورترین کارهاست...
میخوام بفرستمت به دو تا وبلاگ که امیدوارم هم سارا بتونه کمکت کنه هم رها..جفتشون از دوستان مجازی من هستند.
میخوام مقالانشوت رو بخونی..امیدوارم که خدا کمکت کنه...
یکم به خودت مسلط باش ... سریع تغییر فکر بده..

http://fantasydream.blogfa.com
http://zananegi.mihanblog.com

برات آرزوی موفقیت میکنم..خواستی بازم پیام بگذار

مرتضی چهارشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:49 ب.ظ http://adam_barfi_365

جالب بود اما جواب سوال ندادین اخر چیکار کنیم؟/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام
جواب همه سوالها پیش خودمونه...
توی مملکت ما این حرف ها بده..زشته..عیـبـــه...بر بچه...
نمیدونم کی ما باید یکسری آموزشها رو ببینیم تا به مشکل بر نخوریم..
ولش کن...بی خیال همه
باید خودمون دنبال راه کار باشیم...به نظر من یک جمع دوستانه میتونه کمک کننده باشه..چون بحث هایی میشه کرد که نمیشه توی خانواده مطرح کرد...البته یک جمعی که قضیه رو منحرف نکنن و با مسخره بازی موضوع رو به بیراهه نبرن..
یک سری سایتهایی هستن که درباره چنین مسائلی بحث و تبادل نظر میکنن که نمونش رو در همین بالا آوردم..
تا بعد
خواستی سوالی مطرح کن...شاید تونستیم یک جمع بندی کنیم..
موفق باشی

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 01:15 ب.ظ

[ بدون نام ] یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 08:38 ب.ظ http://navayesh.blogfa.com

۱-در غرب سکس با حیوانات برای تنوع
در شرق از روی اضطرار!
۲-در اسلام هم: بنا به شرایط مختلف بابش باز و راهش جاری است!
مثلا طلاب از جوانی می آمیزند تا آموزند!
او که ظهر جمعه توصیه به تقوا می کند شب پیشش....
۳-مگر کسی از اظهار گرسنگی شرم برده ؟ پس از نیاز جنسی چرا؟
۴-سکس بدون خرج عاطفی(صیغه پولی)(روسپیگری)...
عیر انسانی است.اما غریزه جنسی نیاز بشری است و از اشتباهات خلقت خدانیست که ما آن را یافته ایم و باید سانسور کنیم
۵-ناتعادلی در غریزه جنسی منجر به خشونت می شود...
۶-...

من امیرم ۱۱۴ساله چهارشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 06:21 ب.ظ http://adam-barfi-365

توی مدرسهی ما که بعد از تیزهوشان بهترین مدرسه است همه کار بد را میکردند از جمله فیلم عکس جلغ.....وما همگی باهم ترک کردیم چون که به ما اموزش های کافی را دادند وضرر های این کار را گفتند وما هم قانع شدیم.نظر شما را می خواستم

سلام
این عمل میتونه همه جا اتفاق بیوفته...فرقی هم نمیکنه بهترین باشه یا بد ترین...
این قضیه الان توی موقعیتی بحرانی قرار گرفته و بچه های ۱۰ -۱۲ ساله حتی کمتر هم روی به این مواردی که شما گفتین آوردن..نمیدونم به کجا میخواییم بریم..نمیدونم چرا هیچکس به فکر این بچه ها ..این مردم و ... نیست...
من خیلی خوشحالم که با اراده ای پولادین و همتی بلند تونستین با هم دست از این عادت ناپسند که روحیات و ذهنیات انسان رو نابود میکنه دست بکشین...البته برام جالبه که یه همچین موضوعی رو در مدرسه ای به بحث گذاشتن و معایب و عوارضش رو بیان کردند..
بالاخره داریم میبینم که کم کم داره یه اتفاق هایی میوفته و خدا رو شکر میکنم...
این وضعیت باید توی تمام مدارس کشور بیان بشه بعنوان درس نه به عنوان یه فصل ...بالاخره این حرکات مربیانی مجرب و مطمئنی رو هم میخواد که وضعیت رو بدتر نکنن....
امیدوارم روزی برسه که این آموزشها همه گیر بشه و همه از معایب و عوارض بعضی ندونم کاریهای شهوانی و ... پند بگیریم و از این روند رو به گسترش نجات پیدا کنیم...
ممنون که اومدی...
براتون آرزوی موفقیت میکنم.

حمید یکشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:52 ب.ظ

تنها راه حل این مشکل فراهم کردن شرایط ازدواج مانند شغل و مسکن و ... توسط دولت است و مطمئن باشید که هر جوان ایرانی که از روی شهوت گناهی مرتکب شود ، در آن دنیا مسئولان دولت توسط باری تعالی بازخواست خواهند شد .(نظر خودم) با تشکر

سلام
اینم یه راه حله...من کاملا با توموافقم..
به نظر من کار در وهله اول میتونه حلال خیلی از مشکلات باشه...در این مورد هم میتونه تاثیر به سزایی داشته باشه...
ولی در باره باز خواست مسئولان نه .. چون هر کسی مسئول عملی که انجام داده و نمیتونه گردن کسی هم بندازه ..بالاخره خداوند به همه عقل و هوش داده برای تشخیص دادن خوب از بد ..
ولی باز هم همه به یک اندازه مقصریم ..
ممنون که اومدی و نظرت رو دادی
ارزو میکنم که خدا به هممون کمک کنه
موفق باشی

[ بدون نام ] یکشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:46 ب.ظ

من برا همین دانشگاه امیر کبیر نرفتم!!!!!!!!!!!!!!!!!!
درر از شوخی واقعا واقعیت را نوشتید

راست می گی...
بله واقعیت ها همین هاست .
خدا کنه مسئولین به درد مردم برسن...اینم یک نوع درده که واقع تو روحیه و آینده مردم خیلی تاثیر داره...

منصورباغیرت سه‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 06:06 ب.ظ

این مردک نفهم که خودشو نخبه داره چرا به دانشگاه زابل توهین می کنه بی شعور

من هم قبول دارم که این حرف توهین به حساب میاد ...ولی این جمله رو اقای دکتر شیری از زبان مسئولین دانشگاه امیرکبیر بیان کردن و قصد توهین به هیچ کسی و هیچ جایی رو نداشتن...ممنون میشم که با دقت مطالب رو بخونید ...
ممنون

م . ر . عیوض زاده چهارشنبه 31 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:49 ق.ظ http://www.masajdarmani.blogfa.com

با بهترین درود های صمیمانه
از نخستین پایگاه اینترنتی مرجع ماساژ درمانی و آروماتراپی ایران بازدید فرمایید.
www.massage.orq.ir و www.massage.33ir.com
لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ آموزش و ویزیت با شماره ذیل تماس بگیرید
09357955979 (مشاوره رایگان)
با آرزوی موفقیت های روز افزون
شاد زی مهر افزون، زیبا کردکار نگهدارتان

هانی جمعه 17 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 06:19 ب.ظ

باسلام اقداماته خوبی شده واز سوم راهنمایی شروع به اموزش کردن دادن البته اموزش صحیح داریم پیشرفت میکنیم! شمام به اموزشتون ادامه بدین. باتشکر

سلام
خوب انگار بالاخره هستند کسانی که دلشون برای جوانان این مرزو بوم بسوزه .. باید این حرکت رو به فال نیک گرفت و منتظر باشیم تا به شکلی نوین تر پیش بریم.
ممنون
موفق باشی

[ بدون نام ] دوشنبه 2 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 04:54 ق.ظ

سلام ممنون از مطالب خوبی که گفته شده. خدا لعنت کنه مصوبین بدبختی وبیچارگی مردمو اگه این دین اسلا مه بدون شک پست ترین دین تاریخ بشریه

سلام
خوشحالم که مورد توجه شما قرار گرفت.
خدا لعنت کنه کسانی رو که به نوعی باعث فساد به هر نوع و مدلش در کشور میشن.
البته اسلام دینی است که حجت رو بر همگان تمام کرده و این ماییم که با کارهامون کاری کردیم تا دید مردم نسبت به برترین دین خدا خدشه دار بشه ..
البته میدونم ناراحتی و هر کسی در هر لباس و مقامی که هست با شنیدن چنین آماری یه جورایی شاکی میشه .. فکر کنم خیلی تند رفتی .
ممنون که نظرت رو گفتی
موفق باشی

راحله سه‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:34 ب.ظ

سلام - از اینکه به این صورت جوانها را از این موضوع با خبر میکنید واقعا کمال تشکر را دارم
متاسفانه افراد زیادی هستند که از اعتماد طرف مقابل سوء استفاده میکنند و باعث آبرو ریزی میشوند .

سلام
ما آرزوم این است که هیچ کس بی اطلاع دست به کاری که گاها ندانسته است دست نزند . از حمایت شما هم ممنونم.
این امر رو نمی شود انکار کرد .. امیدوارم که همه درس عبرتی بگیریم تا مشکلاتی که باعث آبروریزی می شود بوجود نیاید ..
ممنون که اومدی

م یکشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:32 ق.ظ

سلام این آمورشها واقعا نیاره. خود من برای اینکه با این مسایل آشنا بشم در سن 24 سالگی با دوست پسرم رابطه داشتم.

سلام
این اموزشها نیازه و از دورانی که ذکر شد به نظر من خیلی کمک میکنه.
خوب اینم یک نوع تجربه است که نمیدونم چه درسی ازش گرفتی.
من امیدوارم بچه های امروز و جوانان فردا با دید بازتری قدم به فردا بگذارند و در انتخاباتشون اینقدر هم عجول نباشن و پیش بینی کنن وقایع بعدی رو..

شیدا پنج‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1389 ساعت 04:19 ب.ظ

ای کاش به صورت فیلم ویا عملی نشان میدادید

چشم ... شما چیزی در دست ندارین ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد