همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

اسکلروز جانبی آمیوتروفیک

اسکلروز جانبی آمیوتروفیک


چالش سطل آب یخ، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک را به زندگی ما پرتاب کرد، و ما در سال ۲۰۱۴ بیشتر از کل دهه پیش این بیماری را شناختیم.

سرماخوردن برای یک انگیزه خوب

با پیشگامی کریس کندی، این کمپین مردم را تشویق کرد در حالی که سطلی پر از آب یخ را روی سر خود می‌ریزند، به خیریه کمک کنند و چند نفر از دوستانشان را به این چالش در ۲۴ ساعت بعدی دعوت کنند و از خودشان فیلم بگیرند.

چالش سطل آب یخ موجب شده است اختلالی که کمتر کسی با آن آشنا بود اکنون به یک بحث و گفتگوی جهانی تبدیل شود.

«ای ال اس» یک اختلال عصبی است که به سلول‌های عصبی مغز و نخاع آسیب می‌رساند. به گفته انجمن «ای ال اس»، تنها در ایالات متحده سالانه ۵٫۶۰۰ نفر مورد مبتلا به این بیماری شناسایی می‌شوند.


در ماه اوت، ما بیش از۹۰ میلیون جستجوتوسط موتورهای جستجو انجام شد و بیش از۱۰۰ میلیون دلار کمک برای انجمن ای ال اس و سازمان‌های خیریه مرتبط با آن جمع‌آوری شد.


یک سطل آب یخ، یک تلفن همراه و چندتا از دوستان نترس چه نتیجه شگفت‌انگیزی را رقم زدند.


تا ارزان شدن خودرو دست نگه دارید و نخرید



در یک ماه گذشته اگر هر روزنامه پرتیراژ و سایت های خبری را بازکرده باشید با یکی از آگهی های فروش فوری، نقدی، شرایطی و غیره شرکت های واردکننده خودرو مواجه شده اید. این موضوع با نزدیک شدن به توافق ژنو پررنگ تر شده و به یکباره قحطی خودروهای خارجی و امتناع از فروش شرایطی شرکت های واردکننده به سر آمده است!

حالا این شرکت ها با منت نهادن بر سر مردم عرضه خود را بیشترکرده اند، اما باوجود ارزان و تثبیت شدن نرخ دلار که بهانه اینشرکت هابرایگران فروشی بود، رویقیمتنهایی آنها اثر نگذاشته است، یعنی شرکت های واردکننده همچنان با طمعکاری به دنبال فروش بیشتر با همان قیمت دو ماه پیش خود هستند.

در شرایطی که دلار حداقل در سه ماه گذشته روی2هزارو900 تومان ثابت مانده و قطعاً باید نرخ خودروهای خارجی و مونتاژی نیز ارزان تر شود.

اما اکنون در فضای مجازی کمپین تبلیغاتی از سوی مردم به راه افتاده که در نوع خود جالب است. بسیاری از کسانیکه پای اخبار فروش فوری شرکت ها نظر می گذارند، خواستار تحریم خرید خودرو تا ارزانی شده اند. فرهنگ نخریدن جنس گران برای ارزان شدن تا مرز اعتدال در بسیاری از کشورهابه صورت خودجوش جواب داده و اکنون مردم در بازار خودرو می خواهند همانند بازار آجیل و خشکبار ثابت کنندکه این شرکت ها هستند که محتاج مردمندنه مردم محتاج آنان. اظهارنظرهای جالبیکه در فضای مجازیبرای «نه» گفتن به پیشنهاد فروش خودرو مطرحشدهحاکی از خشم مردم از احتکار و گرانفروشی شرکت هاست.

برخی از اظهارها در نوع خود جالب هستند مثل:

- خرید خودرو ممنوع تا زمانیکه ارزش خریدن داشته باشن.

- به نخریدن ادامه می دهیم. نتایج آن را از پیش فروش خودروها می بینیم.

- میشه دید تا حالا که مردم پیروزن، به زانو درآمدن گران فروشان و اجحاف گران را می بینید؟

- همه نمایندگی ها از ترس ارزون شدن، می خوان خودروهاشون رو چکی و قسطی به مردم قالب کنن.

- فکرکردن خیلی زرنگن. چند میلیون تخفیف رو ماشینشونمی دادن. الآن تخفیف رو برداشتن به جاش زدن اقساطی بدون بهره! اینا مردم رو چی فرض کردن!

- اندکی صبر سحر نزدیک است!

- واقعاً دست مردم به خاطر نخریدن درد نکنه. ایشالایه روز همه ایرانیابهترینماشیناکه واقعاً لایقشهستن رو سوار به شن.

- خیلی دوست دارم رویاینشرکت ها رو زمین نزنم یه لگن ازشون بخرم ولیحیفکهجیبمخالیخالیه..!؟

- دوستان سهالی چهار ماه دیگه یعنی تا اردیبهشت که اساساً ماه کاهش قیمت خودرو است، لطفاً تحریم خرید خودرو را ادامه دهید.

- زنده بادبرغیرت کسانی که این خودروها را نخرند...

- وقتی شنیدنمی خوان تحریم خودرو را بردارن و قراره کار و کاسبیش خراب شه و اروپایی ها جاشو بگیرنداره از مردم التماس می کنه که فرغوناشوبخرن.

- تا دیروزمی گفتن قطعه نیست تولیدنداریم و اینحرفا، حالا که زمزمه کاهش قیمتا هست فروش ویژه دارن!

- هی ما میگیم نره اینامیگن بدوش، بابا ما تا قیمت خودرو متعادل نشهنمی خریم، حالا 10 ساله هم کهقسطیکننفایدهنداره.

- چون دیدندتحریم هاداره کم میشه و ماشین های کره ای و اروپایی وارد میشه خودشونمیدونن کسی دیگه این ها را نمیخره...

- قیمت دلار و خودرو و همه کالاها در سراشیبی سقوط است. پس برایخریدماشین فعلاً دست نگهدارید مطمئن باشید با اینکار دلالان و گرانفروشان را تسلیم خواست و اراده آهنین خود می نماییم. به امید خدا.

- چرا یهواینقدرمهربون شدن ایننمایندگی های خودرو؟!

- زحمت نکشین تا قیمتمنطقیحاکمنشه خودرو نمی خریم... زور الکینزنید...

- یه چیزی رو دقت کردیدکه همه نمایندگی ها از امروز فروش ویژه زدند یعنی با شروع توافقنامه ژنو یادشونا ومده سریع تربایدخودروهاشون رو بفروشن فروش خودروهای بادکردهشون.

- بنده از کسانی هستم که تصمیم داشتم ماشینمو با صفر عوض کنم ولی به حرمت مردم و تحریم گرانفروش ها فعلاً دست نگه داشتم...

- قیمت دلار در سراشیبی سقوط است و بعدازآن نیزقیمت همه کالاها شروع به پایین آمدن می کند. پس عقل ایجاب می کندکهب رای خریدن هر چیزی فعلاً دست نگه داریدبه خصوص ماشین