همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

وفات حضرت رسول


رحلت جانگداز پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)
را به همهگان تسلیت عرض میکنم






از امام باقر (ع) نقل شده است:

چون هنگام وفات سید المرسلین رسید، شخصى اجازه خواست خدمت آن حضرت برسد. امیرالمومنین (ع) بیرون رفت و گفت: چه کار دارى؟ آن شخص گفت: مى خواهم رسول خدا را ملاقات نمایم. حضرت على فرمود: اکنون حال پیامبر مناسب نیست، لذا ملاقات با حضرت میسر نیست; بگو با او چه کار دارى؟ آن شخص گفت: کارى ضرورى دارم، حتماً باید خدمت ایشان برسم. امیرالمومنین نزد رسول خدا آمد و براى آن مرد رخصت طلبید .رسول خدا فرمود: در آید. چون داخل شد، نزدیک بالین رسول خدا نشست و عرض کرد: اى رسول خدا، من از جانب حق تعالى به نزد تو آمده ام. حضرت فرمود: توکیستى؟ گفت: ملک الموت عزرائیل هستم. حق تعالى مرا فرستاد که شما را مخیر گردانم بین لقاى حق و بقاى در دنیا.

رسول گرامى فرمود: مرا مهلت ده تا جبرئیل فرود آید، با او مشورت کنم. پس جبرئیل نازل شد،گفت یا رسول الله آخرت براى شما از دنیا بهتر است و لقاى حق نیکوتر است از بقاى در دنیا; در آخرت حق تعالى از قرب و کرامت منزلت و شفاعت آن قدر به شما خواهد داد که خشنود گردى آنگاه رسول خدا به ملک الموت فرمود: به آنچه از طرف من خدا مامور شده اى اقدام نما. جبرئیل گفت: اى ملک الموت، تعجیل مکن تا من نزد پروردگار خود روم و برگردم. ملک الموت گفت: جان مقدس او به جایى رسیده است که دیگر تاخیر روا نیست.


ماه فرو ماند از جمال محمد               سرو نروید باعتدال محمد

قدر فلک را کمال و منزلتى نیست       در نظر قدر با کمال محمد

وعده دیدار هر کسى بقیامت           لیلة الاسرا شب وصال محمد

آدم ونوح و خلیل و موسى عیسى      آمده مجموع در ظلال محمد

عرصه دنیا مجال همت او نیست      روز قیامت مگر مجال محمد

شمس و قمر در زمین حشر نتابند        نور نتابد مگر جمال محمد

وان همه پیرایه بست جنت فردوس   بو، که قبولش کند بلال محمد

شاید اگر آفتاب و ماه نتابد          پیش دو ابروى چون هلال محمد

چشم مرا تا بخواب دید جمالش     خواب نمى گیرد از خیال محمد


«سعدى» اگر عاشقى کنى و جوانى

عشق محمد بس است و آل محمد



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد