همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

راهکارهای ساده برای جاری شدن کلام(فن بیان)


راهکارهای ساده برای جاری شدن کلام(فن بیان)




اگر به نکات زیر دقت کنید هنر فن بیان و محاوره بسیار آسان می شود و در موقعیت های اجتماعی با اعتماد به نفس کامل می توانید ارتباط برقرار کنید.
بیشتر افراد در موقعیت های اجتماعی در ابتدا احساس آشفتگی ، خجالت و غریبی می کنند.
در وضعیتی که شما احساس می کنید راجع به موضوع مورد بحث چیزی نمی دانید باید با حرفی سکوت و سردی بین خود و نفر مقابل را بشکنید و بحث را شروع کنید. در این حالت چه می کنید ؟!


اولین قانون برای شروع گفتگو :   ادامه مطلب



۱) بخواهید که درباره ی موضوع اصلی صحبت کنید نه حاشیه :

  • در محیط کاری :

اگر شما با یک بازاریاب حرفه ای طرف هستید ، او هر طور شده رشته کلام را به دست می گیرد تا به هر صورت محصول خود را ارائه دهد ، به یاد داشته باشید او هیچ وقت شما را در موقعیتی قرار نمی دهد که کلمه بله یا خیر را در مورد تایید یا عدم تایید جنس مورد نظر بگویید .

به طور مثال شما هرگز از دهان آنها این حرف را نمی شنوید که : آیا می خواهید این بیمه را بخرید ؟!حتی اگر با خرید مخالفت کنید باز هم پافشاری او بیش ترشده و با با عباراتی مثل : شما اصلا” در مورد این بیمه چیزی می دانید ؟!! و در این وقت است که او قاطعانه پاسخ شما را خودش می دهد ” نه هیچی نمی دانید ” و یک سری چیزهایی بیان می کنند که شاید در نهایت هیچ ربطی به موضوع اصلی نداشته باشد ، در این حالت فروشنده راحت می تواند به هدف اصلی خود برسد و بحث را ببندد. این بازاریاب ها سوالاتی می کنند تا شما را به اهداف و پیش بینی های ذهن خود نزدیک کرده و چون شما در موقعیت یک فروشنده نیستید ، بالاخره راضی به خرید می شوید ! بنابراین موضوع اصلی بحث را فراموش نکنید.

  •  این حالت در موقعیت های روزمزه اجتماعی چگونه می شود ؟

فرض کنید سر میز شام هستید با دوستانتان ، شما نباید فقط بگویید ” این مرغ چقدر خوشمزه است !” بلکه با اضافه کردن کلماتی به سوال خود منتظر پاسخی می مانید !

بطور مثال ” این مرغ چقدر خوش مزه است بصورت دلمه در یک شب دیگر بسیار لذید می شود ! بگویید کی و کجا آن را درست کنیم و بخوریم ؟!

خوب ! سکوتی بین شما و آنها ایجاد می شود که در حین اینکه آنها از درون از دست شما عصبی هستند ولی تنها شما آنها را مجبور کردید که با خوشحال نشان دادن خود سعی کنند تنها نظر شما را بپذیرند و موضوع گفتگو شروع می شود!

مثال دیگر :
شما می خواهید در مورد لباس یک خانم نظر دهید و آن را کامل تر کنید :

شما نباید بگویید :” چه لباس قشنگی ” خوب ، مطمئنا” او تنها پاسخ می دهد ” متشکرم! ”

بنابراین این طور می پرسید :” چه لباس قشنگی ! از کجا خریده ای ؟ ” ، در این حالت پاسخ او کامل تر است و حداقل می دانید از کدام فروشگاه خرید کرده است ، پس این طور ادامه می دهید و می پرسید : ” آن فروشگاه کجاست ؟” و در ادامه می گویید” همسر من ( یا کس دیگر را مثال بزنید ) از جای دیگر خرید می کند، من واقعا” لباسهای سبک اصیل و رسمی را دوست دارم تقریبا” شبیه مدلهایی که درتلویزیون است ، شما دیده اید ؟! ” و به این ترتیب گفتگو ادامه می یابد …


۲)  آرام و خونسرد باشید :


یک فرد خونسرد باعث آرامش فردمقابل هم می شود ، همیشه باادب باشید و با روی خوش ، دیگران همیشه با چنین کسی دوستانه برخورد می کنند.

۳) می توانید دقیقا” از جایی که هستید شروع کنید :


به طور مثال اگر مورد اصلی بحث محیطی است که در آن هستید این طور می گویید :
” چه دکور جالبی !” ” نظر شما درباره ی رنگ آمیزی آن چیست ؟!”

نباید دائم به آن چیزی که خودتان علاقه دارید اشاره کنید ، نظر دیگران را بخواهید تا پاسخی هم از آنهاداشته باشید واین چنین است که ناخودآگاه گفتگو شروع می شود.

اگر در موقعیتی قرار بگیرید که به عنوان نقد کننده خبری هستید بازهم نظر دیگران را بپرسید و آنها را در بحث سهیم کنید.

در باره ی موضوعی که ممکن است کسی ناراحت شود بحث نکنید چرا که خیلی موضوعات عادی و عمومی هستند که افراد می توانند بدون ایجاد دلخوری در مورد آنها گفتگو کنند.

در واقع مهم این است که به طریقی آنها را درگیر بحث کنید و محاوره به خودی خود ادامه می یابد.
به یاد داشته باشید اگر بین افراد ، سکوتی حاکم شود آنها چون هنر شروع کردن بحث را ندارند ، خیلی خوشحال می شوند که کسی مثل شما بتواند گفتگو را آغاز کند.



شما چیکار می کنید .. هان ؟



نظرات 13 + ارسال نظر
ونوس چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:33 ق.ظ http://sadaf555,blogsky.com

سلام
اولا که من اصلا از این کار ها نمی کنم معمولا همه بهم میگن تو چرا حرف نمیزنی ولی راه کار های جالبی بود ولی من نه می تونم و می خوام که یه همچین ارتباطی رو شروع کنم جالب بود دستت درد نکنه با این همه تحقیق
راستی از ستاد خبری نشد؟؟؟

سلام
تو که راست میگی .. خوب
همه میگن ؟!چه خانوم کم حرفی .. باید روزی 2 تا تخم کبوتر نوش جان کنی تا زبونت به راحتی بچرخه .. ولی به نظر من همینطور کم حرف باشی خوبه . چیه مثل پیرزنها یه سری ها هی فرت و فرت حرف میزنن...
برای شروع خوبه.. شروع کن
خواهش می کنم ..
ستاد ؟ کدوم ستاد؟

سعیده چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:49 ب.ظ http://www.sabaleh.blogsky.com

از اون سوالای سخته!
فک می کنم تا توی موقعیتش نباشم نمی تونم جواب بدم !
اما شاید بشه گفت همین طوریه که تو میگی! و خیلی وقتا هم این طوری نیست!
خیلی وقتا شده با خودم کلی تکرار کردم که اگه به یکی رسیدم چه جوری رفتار کنم یا چه حرفایی بزنم اما وقتی مثلا با طرف رو به رو شدم کلا یه کارای دیگه کردم یا یه چیزای دیگه گفتم!
و این خیلی بده!

اصلا هم سخت نیست .. البته یکم سخته .. خوب سخته
درست میگی .. باید بگذارمت تو موقعیتش
مثل من .. این رو فکر کنم همه آدمها برای یکبار هم شده امتحان کردن .. که چی بگن و چی شده اخرشه ..
خیلی بد نیست .. اما بده نه زیاد
خودتو نمی خواد اذیت کنی .. منم زیاد به یان فن وارد نیستم دارم روش کار می کنم

نیلو پنج‌شنبه 4 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:11 ق.ظ http://www.anji.blogfa.com

سلام ........................

من که اگه در مورد بحث چیزی ندونم بحثو می کشونم به جایی که چیزی بدونم ...

حتی اگه ربطی هم نداشته باشه ...

اما در بیشتر مواقع جواب داده

سلام
خوب اینم خیلی خوبه ... باید راهکار میگذاشتی تا بچه ها هم استفاده کنن ..
این نشون میده زرنگی .. اما خیلی بی ربطی

خوب ما هم دنبال همینیم که جواب بده دیگه ...

بانوی ناتمام پنج‌شنبه 4 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:26 ق.ظ http://hastie.blogsky.com

عیدت مبارک.

فروردین پنج‌شنبه 4 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:15 ق.ظ

مطلب خوبی بود ولی من انتظار داشتم نکاتی بیشتری یاد بگیرم.

ممنون .. باید نکات بیشتری رو شما اضافه میکردی ..
خوب برای شروع بد نیست

ثریا (قشنگ ترین دقایق در کنار هم..) پنج‌شنبه 4 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:21 ب.ظ http://soraya90.blogsky.com

من که استفاده کردم ممنون

واقعا ... امیدوارم بتونی با این چیزهایی که یاد گرفتی فن بهم بزنی .. چیکار کنیم دیگه من راهکار نشون میدم به دشمنم .. جیگرم

دختر دوست داشتنی جمعه 5 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:59 ب.ظ http://www.jezjez.blogsky.com

سلام
اول از مطلب خوبت تشکر کنم باید بگم اگه تو فن بیان مشکلی چیزی داشتید من در خدمتتونم

و بعدم ی تشکر ویزه از اینکه خبر دادی تا لینکو درستش کنم

حالا می تونی بیای دانلود کنی استفاده کنی حالشو ببری و در اخرم دعام کنی
وجود دوستان خوبی مثل شما افتخار ماست

سلام
مرسی عزیزم ... چه خوب .. پس من مشکل دار رو بپذیرید .
خوب این که یه وظیفه است برای همه ی بچه های وبلاگ نویس ..
چشم .. مممنون
خواهش می کنم عزیز .. نظر لطفتونه

ثریا (قشنگ ترین دقایق در کنار هم..) جمعه 5 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 03:27 ب.ظ http://soraya90.blogsky.com

میدنی علی حتی در بسیاری از مواقع علی رقم تمام تلاش ها و پیگیری ها، نتیجه خوبی به دست نمی آوری در کم کردن وزنت.برات این مطالبو جمع اوری کردم بدردت میخوره
زمانی که مردم به سمت ورزش و پیروی از برنامه های غذایی خاصی رو می آورند تصور می کنند که بعد از مدتی جادویی اتفاق خواهد افتاد و وزن آن ها به طور قابل ملاحظه ای در اندک زمان کاهش می یابد. در حالی که باید گفت زمان و تلاش بسیار زیادی لازم است تا هدف مورد نظر حاصل شود.

1- عدم انجام فعالیت بدنی کافی:
مقدار زمان انجام ورزش و شدت ورزش دو عامل موثر در مصرف کالری است. ورزش هایی نظیر ایروبیک، پیاده روی و دویدن منجر به مصرف مقدار زیادی کالری می شود در حالی که در ورزش هایی نظیر دوچرخه سواری و شنا کالری کمتری مصرف می شود.

2- عدم خواب کافی:
هورمون های زیادی در شب و در طول خواب فعال می شوند و در نتیجه می توان گفت که عدم خواب کافی توالی صحیح این هورمون ها را به هم می ریزد و به طور کلی هورمون کمتری آزاد می شود . به علاوه بیداری تا آخر شب منجر به مصرف هله هوله های مختلف نیز می شود که خود افزاینده وزن بدن است.

3- استرس زیاد:
مطالعات نشان میدهد که استرس در خانم ها منجر به افزایش وزن می شود.

4- حذف وعده های غذایی:
حذف وعده های اصلی غذایی منجر به گرسنگی شدید می شود و در نتیجه وعده بعدی غذا در حجم بسیار سنگین تناول می شود که منجر به افزایش وزن می گردد. بعلاوه مطالعات ثابت کرده است که بعد از 72 ساعت روز و عدم مصرف غذا ، سوخت چربی در بدن متوقف می شود و شروع به ذخیره چربی می کند.

5- مصرف غذاهای پر کالری :
در هر زمان لازم است که میزان کالری هر غذایی که مصرف می کنیم سنجیده شود.

6- مصرف نوشیدنی های پر کالری:
بسیاری از نوشیدنی ها سرشار از کالری هستند در صورتی که کمتر کسی متوجه این مقدار کالری مصرفی می شود.

7- بی خیالی و عدم توجه به رژیم ها غذایی و ورزش:
بسیاری از مردم گمان می کنند که مصرف سالاد می تواند منجر به کاهش وزن شود و از طرفی گرسنگی آنها را بدون هیچ محدودیتی برطرف کند در حالی که باید گفت سالاد نیز در نوع خود می تواند سرشار از کالری باشد و منجر به افزایش وزن گردد. لذا حساسیت در انتخاب میزان و نوع سالاد نیز لازم است. از طرفی بعضی افراد گمان می کنند که بعد از ورزش می توان به میزان دلخواه غذا خورد در حالی باید توجه داشته باشید که در طی ورزش چه میزان کالری مصرف شده و میزان غذای خود را مطابق آن و یا کمتر تنظیم کنید. یعنی نوعی تعادل بین میزان مصرف کالری و سوخت کالری برقرار کنید.

ببین من هی میگم مودب باشم تو نمیزای اینو تایید کن خوبه برات تا همه بدونن چه تلاشی میکن برای کم کردن وزنت خوب علی چاقالو

سلام
ممنونم ازت ثریای عزیز که اینقدر به فکر منی ... البته بدرد خودت هم میخوره ها .. قابل توجه خودت ..

عالی بود .. یه دنیا ازت ممنونم که نمی دونم چطور توی چاق رو رو خودش تحمل می کنه

ثریا (قشنگ ترین دقایق در کنار هم..) یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:25 ب.ظ http://soraya90.blogsky.com

نخند بی ادب ...

ثریا (قشنگ ترین دقایق در کنار هم..) شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:04 ب.ظ http://soraya90.blogsky.com

کجایی چاقالو چرا دیر دیر سر به وبت میزنی راستی این فرندفا را با وب تو اشنا شدم عضو شدم اه
اه
جواب بده دیگه کجا سرت گرمه

تو خونه زندگی نداری همش اینجا پلاسی ...
راست میگی .. پس میام سراغت ..چطوره؟

الو .. جواب چرا نمیدی ؟ از دست تو

ونوس شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:30 ب.ظ http://sadaf555,blogsky.com

ستاد دختر یابی دیگه

خوب شما اولین عضو ستاد هستی ..
خودتون رو کامل معرفی کنید : زود باش

ونوس شنبه 27 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:35 ق.ظ

من ونوس ۹ ساله از تهران البته چون تازه تولدم بود شدم ۲ ساله

به به چه دختر گلی .. چه نقاشی های کشیده این ونوس کوچولوی ما ..
خوب پس یکی پستونک اینو بیاره داره سرمو میخوره .. چه بچه نغ نغویی هستی تو .. از همون بچه گی پر چونه بودی

ونوس شنبه 27 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:43 ب.ظ

نه چونم رو بسته بودن به چونه تو اینجوری شدم

چه چونه خوشکلی هم داری .. من گفتم ته چونت به من رفته ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد