همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

شب آرزوها ( لیله الرغائب )

شب ارزوها و شب پاداش های فراوان



امشب شب ارزوها یا همون لیلهَ الرغائب هستش که منم چیز زیادی ازش نمی دونستم و همین الان از طریق مطالبی که دوستان خوبم در گرین فیس نوشته بود با آداب و اعمال این شب آشنا شدم .. 

خوب این موضوع منو ترغیب کرد تا بیشتر در مورد این شب و فضائل و برکاتش جستجو کنم که چکیده ای از اون رو میتونین اینجا بخونین :


اما میگن شب آرزوهاست و هر چی از خدا بخوای نه نمیگه چون خودش این شب رو بهمون هدیه داده و خودش این مهلت رو بهمون داده ... پس به سادگی از فضائل و برکات این شب نگذریم .

هر کسی آرزویی داری که دوست داره برآورده بشه منم همینطور .. امشب بهترین فرصته که نمی خوام بی این سادگی ها از دستش بدم ..



به اولین شب جمعه ماه رجب لیلهَ الرغائب میگن که به خاطر پاداش ها و فضائلی که داره مورد میل و رغبت فراوانی است .

رسول خدا(ص) در روایتی که فضیلت ماه رجب را بیان می کند می فرماید:از اولین شب جمعه ی ماه رجب غافل نشوید که فرشتگان آن را لیلة الرغائب نامیدند.

روز پنج شنبه ی ماه را روزه می گیری ،چون شب جمعه شد میان نماز مغرب و عشاء12 رکعت نماز می خوانی .هر دو رکعت به یک سلام(منظور 12 رکعت است که به صورت 2 رکعتی خوانده می شود)


و در هر رکعت از آن یک حمد و 3 مرتبه سوره ی قدرو 12 بار سوره ی توحید می خوانی.پس از اتمام نماز 70 مرتبه می گویی:
اللهمَ صَل علی مُحمدٍ النبیَ الامیّ و علی آله.
آنگاه به سجده می روی و 70 بار می گویی:
سُبوح قُدوس ربُ الملائکة و الروح.
سپس سر از سجده بر می داری و 70 بار می گویی:
رب اغفر و ارحَم وَ تَجاوَز عَمّا تَعلمُ اِنکَ انتَ العَلیّ الاَعظَمُ.
بار دیگر به سجده می روی و 70 بار می گویی:
سُبوح قُدوس ربُ الملائکة و الروح.
بعد حاجت می خواهی.

رسول خدا(ص) می فرماید هر که این نماز را بخواند:خداوند همه ی گناهانش را بیامرزد و در قیامت درباره ی 700تن از خاندانش شفاعت می کند و چون شب اول قبر فرارسد،خداوند پاداش این نماز را به نیکوترین چهره با رویی گشاده و درخشان و زبانی فصیح و گویا به سوی قبر او می فرستد،آن چهره ی نیکو به وی می گوید:ای حبیب من ،بر تو بشارت باد که از هر شدّت و سختی نجات یافتی.که این چهره ی نورانی همان پاداش نمازی است که در شب لیلة الرغائب خوانده می شود.

برای دقیق تر خواندن آیات لطفا به مفاتیح الجنان-اعمال اولین شب جمعه ی ماه رجب مراجعه کنید. 

بیایید برای هم دعا کنیم که میگن دعا در حق دیگران زودتر مستجاب میشه




التماس دعا
نظرات 6 + ارسال نظر
حسین پنج‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:13 ب.ظ http://www.sabalancd.com

با عرض ادب و احترام خدمت شما مدیر عزیز این وبلاگ. وبلاگتون بسیار تکمیل و زیباست و من نهایت استفاده رو بردم همچنین از حضور گرمتون در سایت هم تشکر میکنم

دنیا پنج‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:16 ب.ظ http://donya7.blogsky.com

سلام
ممنون از حضورتون در وبلاگم..جایی برای سکوت
ترا خدا در این شب منو فراموش نکنین
من نمی تونم این اعمال را انجام بدم
اما حتما آرزو می کنم و برای شما هم دعا

سلام
قربانت ..
به روی چشم .. حتما .
ان شالله که هر مشکلی داره حل بشه .. تو یادم هستی
خیلی ممنون .

Dream Girl جمعه 28 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:53 ق.ظ

سلام
شبت بخیر

ایشالا خدا همه ی آرزوهای خوب خوبتو برآورده کنه


خدایا به حق این شب عزیز همه رو به آرزوهایشان برسون
الهی آممممممممممممین

سلام
شب شما هم بخیر
خیلی ممنونم ازت ..همچنین اروزهای شما رو .
الهی آمین
مرسی ... بهترین ارزوها رو برات دارم

نرگس جمعه 28 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:17 ق.ظ http://narciss7.blogfa.com/

آرزو دارم دلت از غصه ها خالی شود
سهم تو از زندگی یک عمر خوشحالی شود...

سلام
خیلی ممنون .. شعر زیبایی بود ..
حتما برات دعا میکنم .. من رو هم فراموش نکن

دنیا جمعه 28 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:35 ب.ظ

سلام
یک دنیا سپاسگزارم بابت اینکه به یاد من بودین و دعا کردین
آرزوم زیاد دور از دست نیست ...اگه بهش رسیدم که ظرف چند ماه آینده مشخص می شه بهتون حتما خبر میدم .
هر چند دیشب یه مطلب خوندم که شایسته است که در این شب برای خودتون دعا نکنید و بیشتر درحق دیگرون دعا کنید
منم دعا می کنم همه به آرزوهاشون برسند هم برای دیگرونه هم شامل همه می شه
منجمله شما دوست خوب

سلام
این یه وظیفه کوچیک بود که باید در قبال دوستانمون انجام میدایم .. منم ممنونم از اینکه شما من رو هم فراموش نکردین از دعای خیرتون.
ان شالله که همینطور میشه .. از خدا میخوام که کمکت کنه و به ارزوت برسی ..
موافقم .. این درست تره .
خیلی ممنون دوست خوبم ..
موفق باشی

شکیبا یکشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:30 ب.ظ

برای من دیگه آرزویی نمونده که خدا بخامش ولی از خدا میخام که هیچ وقت شادی رو از هیشکی نگیره..

پس یعنی همه ارزوهات رو خدا برآورده کرده ..؟ یا شایدم تو بنده قانعی هستی و به همین زندگی که داری راضی ای؟
خدا رو شکر ..
الهی آمین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد