همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

روز شمار سفر اسیران کربلا

روز شمار سفر اسیران کربلا


زینب (س) پیام رسان انقلاب حسین (ع) است و اگر زینب نبود کربلا در کربلا می ماند .



یازدهم محرم سال 61 هجری قمری

حرکت کاروان اسرا از کربلا به کوفه


در این روز به دستور عمر بن سعد زنان و کودکان اهل بیت را از اطراف جمع اوری کرده و به اسارت گرفتند و پس از آن که عمر سعد بر کشته های سپاه خود نماز خواند و آنان را دفن کرد , اسرای اهل بیت را حرکت داده , همراه لشکریان خویش به کوفه و نزد عبدالله بن زیاد برد.


دوازدهم محرم

ورود کاروان اسیران کربلا به کوفه


اهل بیت امام حسین (ع) را در غل و زنجیر وارد کوفه کردند. این شهر مدتی مرکز حکومت علی (ع) بود . امام سجاد علیه السلام از شدت بیماری رنجور بود . مردم کوفه با دیدن کاروان , شیون و زاری سر دادند , اما حضرت زینب (س) به مردم اشاره کرد و گفت " خاموش باشید " آنگاه زبان به سخن گشود :

" ای اهل کوفه ! ای مردم مکار حیله باز , آیا گریه می کنید؟ اشکتان مباد. ناله هایتان آرام نگیرد.

داستان شما مانند زنی است که ریسمان خود را محکم می بافت و بعد آن را از هم می گسست .می دانید که چه جگری از رسول خدا شکافتید و چه پیمان و سوگندی را شکستید و چه حرمتی از او دریدید و چه خونی ریختید؟ نزدیک است که آسمانها فرو پاشند . آیا اگر از آسمان خون ببارد , شگفت زده می شوید ؟ بسیار بگریید و اندک بخندید که خود را به ننگی آلودید که هرگز نتوانید شست "


سیزدهم محرم

اهل بیت در مجلس ابن زیاد


اسرا و سرهای مقدس شهدا را در کوفه گردانیدند . بعد ابن زیاد در کاخ خود نشست . با دستور او سر مطهر امام حسین (ع) را در برابرش گذاشتند و زنان و کودکان به همراه امام سجاد (ع) در حالی که بسته شده بودند وارد مجلس شدند .

ابن زیاد رو به زینب کرد و گفت  :" سپاس خدایی را که شما را رسوا کرد و شما کشت و آنچه می گفتید دروغ شمرد "

زینب (س) سخن گفت :  " سپاس و ستایش سزاوار خداوند است که ما را به وسیله پیامبرش کرامت بخشید و از پلیدی و ناپاکی پاک گرداند "

ابن زیاد گفت : " دیدی خدا با خاندانت چه کرد ؟ خدا بدین وسیله مرا از سرکشان و نافرمایان شفا بخشید "

دل زینب شکست و گریست و گفت : " به جان خودم سوگند , بزرگ مرا کشتی و مرا از بین بردی و شاخسار مرا بریدی و ریشه ام را از بن کندی اگر این کار دل تو را شفا می دهد پس باید شفا یافته باشی !


پانزدهم محرم

حرکت اسرا از کوفه به شام


اول صفر سال 61 ه ق

ورود کاروان اسیران به شام بعد از 18 روز


اسرا و سرهای شهدا در این روز وارد دمشق , مقر حکومت یزیدبن معاویه شدند . اهالی این شهر این روز را عید اعلان کرده و به جشن و پایکوبی پرداختند . برخلاف خواست اسیران , شمر دستور داد که سرهای شهیدان را در میان اسیران قرار دهند و آنان را همزمان از دروازه ساعت که شلوغ ترین ورودی دمشق بود , عبور دهند . پس از ورود اسیران به دمشق , آنان را وارد مجلس یزیدبن معاویه کردند.

سخنان حضرت زینب (س) در کاخ یزید

ای پسر ازاد شدگان , آیا از عدالت است که تو زنان و کنیزان خود را پشت پرده بنشانی و دختران رسول خدا اسیر کنی و شهر به شهر بگردانی ؟ پرده ابروی آنها را بدری و صورت آنها را نمایان سازی تا دشمنان , انان را از شهری به شهر ببرند و بومی و غریب چشم به آنها بدوزند و نزدیک و دور و شریف و فرومایه تماشایشان کنند. در حالی که از مردان انها یاری کننده ای همراهشان نباشد و از یاری کنندگان انان مددکاری نباشد .


بیستم صفر

ورود کاروان به کربلا


پس از هفت روز که اهل بیت در شام بودند , به سوی کربلا حرکت کردند.

تا سه روز به عزاداری پرداختند ...


نظرات 11 + ارسال نظر
سبله سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:10 ب.ظ http://www.sabaleh.blogsky.com

سلام چطوری؟
در گیرو دار آپ کردنم .آخه آبله مرغون گرفتم آپامم ته کشیده!

سلام
خوبیم ..از احوال پرسی های شما..
خوب خدا روشکر .. بالاخره یه حرکتی از شما دیدیم..
ای وای .. دعا میکنم که زود زود خوب بشی و دست پر پیشمون بیای
..

مقداد سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:38 ب.ظ http://kounkor88.blogfa.com

دلم گرفت علی...

امیدوارم کمی از دینمون رو ادا کرده باشیم...
خوب حالا اینقدر دلگیر مباش ...
منتظر آپ جدید باش

مهدی چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:40 ق.ظ http://dinvaimaan.blogfa.com

سلام دوست عزیزم
عزاداریهاتون قبول .
از اینکه قدم رنجه کردی و اومدی وبم ممنونم ازت .
در مورد حرفایی که زده بودی باید عرض کنم که دوست گلم :

به هر حال هر کسی هر قومی و هر جمعیتی برای ابراز علاقه و عزاداری رسم ورسوم خاصی دارند . اصا صحیح نیست که شما به جهت نپسندیدن این رسم اون رو تخطئه کنی . ببین . نظر و عقیده ی هر کسی برای خودش محترمه .
حالا که اینجوری حرف زدی بزار بگم . من خودم قمه میزنم . خوبشم میزنم . عزیزم شما ظاهرا از نقل قول افراد در مورد قمه زنی داری قضاوت میکنی . فدات بشم یه طرفه به قاضی نرو . کی گفته توی قمه زنی قمه رو به سر بچه ها میزنند ؟ کی یه همچین دروغی سر هم کردهو شما باور کردی ؟
قمه زنی برای نشان دادن عزادرای یک عده عاشق از جان گذشته برای محبوب ترین فرد زندگی شون است . قمه زن ها دیوانه حسین هستند که حاظرند به خاطر ظلمی که به او شده خودشان را اینچنین کنند .

سلام خوبی؟
ممنون که جوابم رو صریح دادی ..
کار نشد نداره .. اومدیم این حرکت باعث شد شخصی به علت جو حاکم بر محافلی اینچنینی قمه رو بیشتر از حد و محکم به سرش بزنه و همین امر موجب مرگش بشه ..
اونموقع چی ؟ حکمش چیه؟ ایا کسانی که همچین عزاداری رو گذاشتن فکر اینجاش رو هم کردن ؟
--------------------------------------------------------
بعدا این رسم و رسوم ها از کجا اومد ؟
یه تاریخچه بده ؟ بگو کی و کجا همچین چیزی رو مرسوم کرد؟
اصلا رسم کجایی ها بود؟ از کی شروع شد؟

ظلم شده تموم شده رفته ... الان برو حقت رو بگیر .. با قمه گردن کسی رو که الان داره ظلم میکنه رو بزن ..نه خودت رو.

مهدی چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:41 ق.ظ http://dinvaimaan.blogfa.com

کسی که وارد عزای اباعبدالله الحسین میشه باید طاهر باشه . یعنی اگه کسی وضو نداشت نمیتونه بیاد داخل مجلس . اگه کسی طاهر نبود حق نداره بیاد مجلس / نه اصلا اگه کسی مسلمون نبود حق نداره برای امام حسین عزاداری کنه ؟ خون نجسه قبول اما چه ربطی به قمه زنی داره ؟ قمه زن ها بعد از عزادارشون خودشونو پاک میکنند . اینقدر طهارت و نجاست رو بلد هستند که رعایت کنند .
قمه زنی مردم کشور خودمو رو هم فراری نمیده . مردم ما اینقدر با فرهنگ هستند که کاملا درک میکنند هر قوم و هر فرقه ای برای خودش ایین و مراسماتی داره . من از شما یه تقاضا دارم . بگو من بدم میاد و خلاص . چرا کل ماجرا رو تخطئه میکنی ؟


درسته .. این رو که ما هم می گیم ..
ما کاری به مسلمون و غیر مسلمونش نداریم .. و اطلاع کافی هم از این قضیه نداریم. ولی این رو بدون اگه یه نا مسلمون هم بخواد وارد عزای حسین بشه .. امام حسین ناراحت که نمیشه هیچ خوشحالم میشه.
------------------------
قمه زنی ربطی به فرهنگ مردم این کشور نداره که بخوان با فرهنگ با اون کنار بیان ..
هر دین و آیینی مراسماتی داره .. درست .. اما عقل ما کجا رفته .
ما به مراسمات همه جور فرقه ای احترام می گذاریم..
خوب من بم میاد .. خلاص
من چیزی رو تخطئه نمی کنم. حرفیست که از نظر عقلانی درست می بینمش ..
تو و کسانی که ا ین عمل رو انجام میدن ازاد هستند .

مهدی چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:41 ق.ظ http://dinvaimaan.blogfa.com

اما در مورد سوالت باید بگم تمام علما تصریح کردند که قمه زنی به شرطی جایزه که موجب اضرار شدید به بدن نشه . در حد معمول .فقط خون جاری بشه . اما اینکه گفتی محل قمه زنی چرک و عفونت میکنه . درست میگی .خیلی جالبه . من چون قمه زدم اینو دارم میگم در زخم های عادی که به بدن وارد میشه مثا یه جراحتی به بدن وارد بشه باید سریعا ضد عفونی بشه و تا یه مدتی این محل زخم درد میکنه ولی به خدا قسم این معجزه قمه زنی رو من به عیهنه دیدم که به محض اینکه قمه زدی بلافاصله محل قمه خوب میشه . شاید باورت نشه ولی مطمئن باش من به خاطر ایثات چیزی دروغ نمیگم . این از معجزه حضرت امام حسین است که محل قه زنی نه عفونت میکنه و نه چرک . بلکه بلافاصله جاش خوب میشه و پوست سر به هم میچسبه و خدا شاهده هیچ دردی در محل درک نمیکنی .

اگه به قول علما دشمن از این مراسمات سوء استفاده کند چه ..
همینطور که میگن اسلام دین خشونت و خونریزیست .. با اینگونه مسائل چگونه برخورد میکنید؟
-----------------------------------------------------------
خوب خدا رو شکر ... آقا ما قبول کردیم که شما زود خوب میشید و سرتون رو هم نمی خواد دستمال ببندید...

مهدی چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:42 ق.ظ http://dinvaimaan.blogfa.com

اما در مورد حرف دوستت . اولا که این گرسنه گان در ماه محرم و در همین سفره های عزای اباعبدالله الحسین هست که سیر میشند وگرنه در طول سال کی سفره پهن میکنه و در خونه اش رو باز میکنه تا همه بیاند و غذا بخورند ؟
مسول کودکان خیابانی و فقرا مسولینی هستند که میلارد ها دلار از پول همین مردم را به فلسطین و ونزوئلا میدهند ؟ چرا اینو نمیگی / زورت به دستگاه امام حسن رسیده ؟ پول این مردم کجاست ؟ چرا برای این مردم خرج نمیشه ؟ چرا این سوال ها رو مطرح نمیکنی ؟ چرا نمیگی اهای مسول معیشت مردم به چه حقی میلیارد ها دلار از سرمایه همین مردم بدبخت رو خرج حفظ تاج و تختت میکنی ؟ چرا اعتراض نمیکی به این همه خروج پول مردم فقیر از مملکت و ریختن پول به حلقوم دشمنان اهل بیت و امام حسین کسایی که در رسما علام میکنند عاشورا روز شادی و سرور است . ؟
خرج برای دستگاه امام حسین خرج برای حفظ اسلام است . عزیز دلم هر اباعبدالله الحسین با خون خودش اسلام رو زنده نگه داشت و ما هم باید با زنده نگه داشتن و پول خرج کردن شعائر حسینیه رو حفظ کنیم که این خد حفظ اسلام است . من بازم میگم ما به جای اینکه دستگاه امام حسین رو تضعیف کنیم بیاییم ریشه ها رو رد یابی کنیم و ببینیم این همه فقر و بدبختی مسولش کیه ؟ چرا این همه جوان بی کار داریم ؟ متاسفانه ما ایرانی ها یه عدت بدی داریم میخواهیم یه جا رو ایاد کنیم شروع میکنیم به تخریب جای دیگه به بهانه ی اباد ردن یه جای دیگه . با تخریب دستگاه امام حسین اسلامی هم باقی نمیمونه که شما به خاط اون به فکر مستمند ها باشی .
بازم تاکید میکنم دنبال این باشیم که چرا پول های بدبخت بیچاره ها باید بره توی حلقوم دشمنان اهل بیت در فلسطین و ونزوئلا .

اگه این سفره در طول سال پهن باشه و گرسنگان با شکمی گرسنه منتظر چنین مراسماتی نباشند بهتر نیست؟
---------------------------------------------------------
من زورم به هیچکس نمی رسه ... اصلا هم خوشم نمیاد شما جوری صحبت کنی که من رو در مقابل عقاید و مذهبم قرار بدی .. که داری این کار رو میکنی .
اون مشکلی جداست که انگار قرار نیست هیچوقت درست بشه ...
اون مشکلی لاینهله .. انگار مسولان نظام ما این مردم بدبخت و بیچاره براشون اهمیتی ندارن .. پول همین مردم به جیب فلستینیها و لبنانبها و افغانیها و تاجیک ها و ... می ره ..آره میره .. اونوقت شما برو قمه بزن
به نظرت این قمه رو تو که این همه به مسائل دوروبرت آگاهی تو سر کی باید بزنی .. همونجور که امام حسین (ع) هم زد تو هم بزن .. امام حسین کی خودزنی کرد ... رفت تو دل دشمن .. من هنوز سر در گمم که تو با این همه آگاهی چرا به سر خودت قمه می زنی‌؟
-----------------------------------------
به نظرت این پولی که میگی باید خرج چی بشه ..
زنجیر های خوب .. طبل های گران قیمت .. قمه های آنچنانی .. اکو های میلیونی .. علامت های تزئینی .. و .. صدها موردی که واقعا هزینه کردن براش گناهه ...
--------------
قرار نیست کسی یا جایی رو تخریب کنیم .. در کنار همین تکایا درس ازادگی هم بدیم.
راستی حالا چرا داره میره ؟
خوب اونم برای خرج اسلام داره هزینه میشه .. داره از کشتار مسلمانان جلوگیری میکنه .. دارن با اون پول صلاح میخرن تا دشمنان اسلام را منکوب کنن . تا غذای جنگ زده ها رو بدن . به نظرت کاره بدی میکنن . اینها اینجوری اسلام رو زنده نگه میدارن دیگه !
اینها علنی دارن با دشمنان اسلام می جنگن. پس وظیفه هر کشور مسلمونی هستش که به اینها کمک کنه ! مگه نه ؟
بگو نظرت چیه ؟
الان کشورهای لائیک و غیر مسلمون از ما بیشتر به مستمنداشون میرسن .. ربطی هم به اسلام نداره.
تو داری همه چی رو با هم قاطی میکنی و نمیدونم دنبال چی میگردی ؟


..

مقداد چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:44 ق.ظ http://kounkor88.blogfa.com

منتظر میمونم

ممنون ..ای صبور عزیز

فریبا چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:02 ق.ظ http://www.niloofaremordab2.blogfa.com

سلام


چی شده؟


من حرفی زدم؟


معذرت


قصدم این نبود که ...


اشتباهی شده


من نه ناراحت شدم نه مشکلی دارم


اگه دیدی یه روز همه باهات مشکل پیدا کردن بدون خودت مشکل داری شده حکایت ما


پست جدید ندارم اما قسمت نظرات رو برای شما می ذرم تا بدونید من ناراحت نشدم من همیشه منتظر نظرات سازنده شما هستم

سلام
چیزی نشده !
نه شما حرفی نزدی .. فقط انگاری یکمی دلگیر شده بودی از حرفهای من.
منم قبول کردم که اشتباه کردم.
شما چرا معذرت میخوای .. بی ادبی از من بوده ..من عذر خواهی کردم.
هیچ اشتباهی هم نشده ...
منم مشکل داشتم که حل شد..
خوشحالم که به نظرات دوستانت ترتیب اثر میدی ..

فریبا چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 04:10 ب.ظ http://www.niloofaremordab2.blogfa.com

سلام


مثل اینکه شما این بار عصبی شدی


میشه بدونم چه اتفاقی افتاده


به خدا عصبی نیستم ..
مشکلی هم نیست ..
یه حرفی ما زدیم .. شما هم جواب دادی .. ما هم قبول کردیم..
همین

فریبا چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 04:11 ب.ظ

نظرات یادم نبود تایید میشه


نمی دونم احساس می کنم دلگیرید


نمی خوام کسی از من برنجه

من از شما نرنجیدم ...

مهسا چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:22 ب.ظ http://qqqq.blogsky.com

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
خوبی استاد ؟
رد می شدم دلم هوای رنگ زرد قناری بلاگت رو کرد ... کفتم بیام یه سلامی هم عرض کنم .
همیشه سربلند باشی.

علیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییکم
به مرحمت شما ..
کلی ذوق زدم کردی ..
به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید
مبادا ترک بردارد چینی نازک تنهایی من
---------
نشانی خانه ام را بنویس و این یکی را از یاد نبر چرا که روزی در ناگهان زمین پرت می شوی و تنها یک نشانی به یادت می ماند از آن همه آدمهایی که تو را دوست داشته اند !
---------
ممنون که کم لطفی من رو با لطف عمیم خودت جبران میکنی

زنده باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد