همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

شکست عشقی و عاطفی

 

شکست عشقی و عاطفی

 

شکست عاطفی یکی از درد آورترین اتفاقاتیست که ممکن است برای هر کسی رخ دهد اما مسلما آخر دنیا نیست.

 

شکست عشقی یکی از 23 عامل خودکشی در ایران است.!!!!!!

یک دفعه از این رو به آن رو می شود.اگر تا دیروز لب به سیگار نمی زد , حالا پاکت پشت پاکت دود می کند.اگر تا دیروز شاد بودن و سرزندگی اش توی تمام دانشگاه سر بان ها بود , امروز دیگر یا خودش را توی اتاق حبس کرده است که دیگر کسی توی محوطه دانشگاه نمی بیندش یا اینکه اسطوره غمگینی و آشفتگی می شود. بعضی وقت ها هم یکدفعه آدم منطقی ای می شود , کسی که همه چیزش نهایت دیوانگی است ; خندیدنش , حرف زدنش , پوشیدن اش و حتی رابطه برقرار کردنش.برای این آدم فرضی فقط یک اتفاق افتاده است; او "  نه "  شنیده است.

آنهایی که به ادبیات عاشقانه ایران علاقه دارند احتمالا می گویند خیلی نامردی است که شکست عشقی بیاوریم و با خط کش علم روانشناسی اندازه اش را بگیریم و برایش نسخه بپیچیم.

آنها عاشق زندگی شهریارند.آنها عاشق " آمدی جانم به قربانت حالا چرا" هایی هستند که شهریار بعد از شکست عشقی اش گفت.آنها می دانند شکست های عشقی می تواند واسوخت های محشری بوجود بیاورد که وحشی بافقی ورد زبانش بود.آنها مشتری پروپاقرص " عشق من شد سبب خوبی و رعنایی او /داد رسوایی من شهرت زیبایی او" هستند.آنها دلشان نمی آید لذت گوش دادن به "خیال نکن نباشی " عصار را با توصیه های روانشناسان عوض کنند.به آنها حق می دهم.این هم یکی از راه های کنار آمدن با شکست عشقی است

پناه بردن به شعر.

برای خیلی ها فرق نمی کنه یک نه جانانه بشنوند یا یک نه محترمانه بشنوند.نفس نه شنیدن برای ازدواج , یعنی یکی از مهمترین درخواست هایی که آدم می تواند در زندگی اش داشته باشد , واکنش هایی را بر می انگیزد. آدم وقتی که از گیج و ویجی انکار کردن شکست و خشمگین شدن از طرف راحت شد , عمیق ترین فکری که آرام آرام به ذهنش می اید , این است که " چرا من؟ " این جمله عمیق 2 کلمه ای تا پیدا نشدن جواب , دست از سر هیچ کس بر نمی دارد . همین جمله است که می تواند یک نفر را به خودکشی وادارد و یک نفر را شاعر کند.

در واقع متهم اصلی و پنهان شکست عشقی, کسیست که شکست خورده. نه کسی که نه گفته. بعد از اینکه هی سرکوفت زدیم که که " مگر او چه چیزی از من سر دارد؟ " به این می رسیم که "من چه چیزی کم دارم که او به من نه گفته است" بهم می ریزیم, بد جوری بهم می ریزیم. با کمال بی رحمی باید بگویم" آدم خوب" ها بیشتر بهم می ریزند .آنها که زندگی ساده تری داشته اند و کمتر حق خوری کرده اند , حس می کنند سهمشان از زندگی بهشان داده نشده است.خیلی ها ممکن است از این رو به آن رو شوند .ادم خوبها ممکن است بیفتند توی کارهایی که تا به حال فکر کردن به آنها هم اذیتشان می کرده است.یعنی ممکن است شروع کنند به دوستی به قصد خیانت , یعنی فرضشان این است که طرفشان که وابسته شد , می زنند زیر همه چیز و دلشان خنک می شود که توانسته اند انتقام جانانه ای از جنس مخالف بگیرند.

خیلی ها ممکن است ظاهر بین تر شوند.آنها فکر می کنند ظاهرشان مشکلی داشته که جواب رد شنیده اند.آنها شروع می کنند به اصلاحات , سطحی فکر می کنند که دیگر عمرا کسی به آنها نه بگوید.اما همه این کارها جواب سئوال او نیست : " چرا من ؟" چرا من باید شکست عشقی بخورم....

 

 

درایران شکل شکست عشقی این طور است که معمولا جوان ایرانی یا یک نه فوری روبرو می شود یعنی اینکه کار به علاقه دو طرفه و بعد جدایی نمی کشد.یعنی او چیز دوطرفه ای بدست نمی آوردتا از دستش بدهد به همین خاطر شکست عشقی از نوع ایرانی خیلی پررنگ تر است ...وقتی یک نفر بدون آشنایی 2 نفره به تمامیت تو بگوید نه معلوم است که قضیه سهمگین تر می شود.

 

چند راه حل که شاید ردر روزهای ترانه و اندوه به کارتان بیاید.

 

 

با شکست عشقی چه جور کنار بیاییم؟

 

یکی از دوستان سی و چند ساله ام که با یک تجربه غمگین عاشقانه , بالکل سبک زندگیش عوض شده و در بین همه دوستان الگوی عاشق ماندن است, قضیه جالبی را تعریف می کرد ; او می گفت یک پسر 16 ساله آمده قضیه عاشق شدنش را برایش تعریف کرده و وقتی دوستم راه حل هایی ارائه داده حرف عمیقی شنیده است: "تو نمی فهمی که من دارم چه زجری می کشم"خیلی از ما ها مثل همین پسر 16 ساله فکر می کنیم.قضیه عشق ما سوزناک ترین و پر ماجراترین قضیه عاشقانه دنیاست و هیچ کس دیگری نمی تواند بفهمد که "زجر عشقی کشیده ام که مپرس" ما چطوری است.احتمالا شما هم با این تیتر همین طور برخورد می کنید .حتی بچه های روان شناس هم وقتی خودشان عاشق می شوند در ذهنشان این سئوال پیش می آید که چطوری می شود کاری کرد که مراجعان فردا با شکست عشقی کنار بیایند؟ به هر حال اینها پیشنهادهای روانشناسان است .

خیلی ها بعد از شکست عشقی کارهای عجیب و غریبی انجام میدهند .تا جایی که می توانید لااقل این کارها را انجام ندهید:

  • پناهگاه روانی قدغن! تعارف که نداریم .شکست عشقی می تواند یک نفر را یه یک معتاد یا الکلی تمام عیار تبدیل کند.خیلی ها اولین سیگارشان را بعد از شنیدن یک نه کشیده اند اما به خاطر خودتان هم که شده , گریه ها و افسردگی های بعد از شکست را به گیجی بعد از سیگار و الکل ترجیح دهید.لااقل به خاطر انتقام از طرفتان هم که شده , خودتان را تلف نکنید.اگر بگوییم که یکی از بازیگرهای هالیوودی بعد از شکست عشقی اش اتفاقا اعتیادش را ترک کرده, باور می کنید؟
  • رسوایی قدغن! اصلا از همان اول که عاشق شدید لازم نیست همه هم اتاقی ها و همکار ها و همکلاسی هایتان بفهمند.اعتماد به نفستان زیاد است که هست .برون گرا هستید که هستید.عوارض این رسوایی وقتی که نه کشیدید معلوم می شود ; وقتی کهه حتی اگر دیگران هم در موردتان حرف نزنند ,خودتان فکر میکنید که همه جا قصه عشق شما نقل مجالس است .یک سنگ صبور درست و حسابی و رازدار پیدا کنید و خودتان را پیش او خالی کنید.
  • از بالا به قضیه نگاه کنید.کمی از خودتان و زاویه دیدتان به قضیه فاصله بگیرید.بروید بالاتر و بالاتر.حالا خودتان را از بچگی تا پیری ببینید و ببینید این شکست چقدر توی مسیر زندگیتان موثر بوده است.حالا آدم های دیگر را ببینید .می بینید ؟کافی است به دور و بری های خودتان فکر کنید تا ببینید دنیا پر است از فلش های یکطرفه . پر است از نه هایی که دیگران شنیده اند و حتی نه هایی که خودتان گفته اید .شما تنها نیستید.
  • به شکست ها به عنوان یک فرصت خودشناسی نگاه کنید.خیلی ها بعد از شکست عشقی آدم مثبت تری می شوند.همان طور که گفتیم حتی ممکن است اعتیادشان را بعد از شکست بگذارند کنار.برای این آدمها دیگر نظر معشوق مهم نیست. آنها به خودشان برگشته اند و جدا از رویدادهای عاشقانه شروع کرده اند به اصلاح خودشان. شکست عشقی آدم را تمام عیار با خودش , عواطفش و فکر هایش روبه رو می کند .شکست عشقی می تواند یک بار دیگر تمام شکست های عاطفی بیاورد جلوی چم آدم.این هم می تواند افسرده کننده باشد و هم سازنده ; یعنی اینکه آدم می تواند این مشکل های وجودی را لااقل با خودش حل کند و خود خواهی همیشگی اش را کنار بگذارد . در سطحی ترین حالتش آدم می تواند برود مهارتهای برقرار کردن رابطه را از این ور و آن ور بیاموزد و در عمیق ترین حالتش , هدف زندگیش را عوض کند.
  • حرف بزنید. 2 راه قبلی راه حل هایی بود که می شد تنهایی هم انجامش داد اما آدمیزاد بعد از شکست عشقی , از گیر کردن کلمه و بغض توی گلویش دارد خفه می شود.مشاور و روانشناس را برای همین موقع ها گذاشته اند.به جای اینکه بگذارید موقع خودکشی ناموفق ببندنتان به داروی ضد افسردگی و شوک الکتریکی , وقتی که داغتان تازه است با یک متخصص حرف بزنید.

امیدوارم که هیچ کس با نه فوری روبرو نشه ... و اگر هم شد بخودش بگه:

من بلبل آن گلم که در گلشن راز ... پژمرده شد و منت شبنم نکشید

شاعر میگه:

عمری که اجل در پی آن می تازد  ... هرکس غم دنیا بخورد می بازد

موفق باشید

 

 

 

نظرات 34 + ارسال نظر
افتاب ایرانی شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:07 ق.ظ http://www.aftabirani.blogfa.com

سلام
اول شدم اول شدم
ممنون از این همه لطف بیشمار شما دوست عزیز
من به روزم درباره خاطرات سفر 5 روزه والنتاین
بیایید زودی من منتظرم
موفق باشید

فرزانه شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:51 ق.ظ http://www.paizetanhai.blogfa.com

سلام دوست عزیزم
مثل این دفعه من اول شدم،مطالبی که نوشتی جالب بود،واقعا درسته،موفق باشی،منم به روزم خوشحال میشم بیای

شیدا شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:38 ب.ظ http://rozehsiah.blogsky.com

سلام اس تلفنی: 02133566309 از این شماره پی گیری کن بگو بختیاری کتاب شوق وصال را واسه تان پست کرده چطوری می توانم تهیه کنم رسیده دستتان یا نه

مرسی بابت راهنمایی

مختار یکشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:07 ق.ظ http://hamshahri_javan.persianblog.ir

سلام علی جان بابا ما دیر مجله میاد دستمون .به همین خاطر سر وقت نمی تونم به روز کنم.
تازه ما امتحانات آخر ترممون در پیشه کمتر وقت بیکاری داریم.
موفق.

رفوزه یکشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:00 ب.ظ http://partizanha.blogsky.com

مطالب خوبی جمع آوری کردی علی اکبر جان. من برای خودم یه استدلال دارم ، به نظر من اگر عاشق شدن از روی تفکر و عقل باشه(معقولانه) نه از روی هوس و دل، شاید سرانجامش همیشه که نه ولی اکثراْ‌ختم به خیر بشه. اگر هم فرد در رابطه اش دچار مشکل و شکست عاشقی شد، دنیا که به آخر نمی رسه! یکبار هم به خودمان بگوییم شاید تقدیر و قسمت نبوده! این آمار خودکشی ها هم تو کشور ما زیاد بوده. الان داشتم یه آهنگ گوش می کردم (می خوند: می کشمت اگه یه روز با غریبه ببینمت .... خوشم نیمود قطع کردم!) به این داشتم فکر می کردم که چقدر آهنگ هایی با این مضمون تولید شده ...!!

خواهش میکنم...بالاخره مجله همشهری جوان به کمکمون میاد.
تویاین دوره زمونه ما این هوس لعنتی همه چی رو خراب کرده...امیدواریم که ختم به خیر بشه...
البته بعضی ها باور این "نه" براشون خیلی سخته و باید بهشون حق بدی ..تا جایی که آسیبی به خودش نرسونه .. موارد زیاد خودکشی هم به خاطر عشق های بی سر انجام داشتیم و خواهیم داشت ..اطلاع رسانی میتونه کمک خوبی باشه ولی راههای دیگه هم باید اندیشید.

خدا کمکمون کنه...

آب یکشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:50 ب.ظ http://bluesky70.blogsky.com

سلام
آقا علی اکبر اگر من می دونستم که اینقدر زودرنج تشریف دارید اصلا چیزی نمی گفتم تمام وبلاگ من متعلق به شماست.فقط شوخی کردم ولی راستش من واقعا از مطالب شما استفاده کردم و حتما اینو توی وبلاگم قید می کنم که دوستان بیان سر بزنن. در جواب سوالتون هم بهتره حرفی نزنم وگرن بغزم می ترکه.
حتما بعد رسیدن پیام به من سر بزن.

ابوالفضل ناظمی دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:14 ب.ظ http://www.hamshahrijavan.blogfa

علی جان سلام
خدا قسمت هیچکی نکنه . خیلی سخته. آدم خورد میشه. هر سال واسه مرگ خودش سالگرد میگیره ...
بگذریم کارهای گرافیکیت عالیه اما چرا اون عکس آخری ابرو نداشت؟

حتی گرگ بیابون....
به خدا راست میگی ..درد آوره
بالاخره بعضی ها هم بعد از شکست عشقی به یه همچین حال و روزی میوفتن...

افتاب ایرانی دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:55 ب.ظ http://www.aftabirani.blogfa.com

.............. ¶¶ . . ¶¶¶ ..¶¶¶
. . . . . . . ¶¶¶ . . ¶¶¶.¶ .¶¶
. . . . . . .¶¶¶.¶. .¶¶¶. . .¶¶
. . . . . . ¶¶¶¶. . . ¶¶¶ . . .¶¶¶
. . . . . .¶¶¶¶¶ . . ¶¶¶¶.¶¶ .¶¶
. . . . . ¶¶¶¶. . . . ¶¶¶¶. . . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶. . . . .¶¶. . . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶. . . . ¶¶. . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶ . . ¶¶. . ¶¶
. . . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ¶.¶¶
.¶¶. . . . .¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶.¶¶
.¶¶¶¶¶ . . . . . ¶¶.´´´´¶¶¶¶¶¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶
.¶¶¶¶¶¶¶. . . .¶¶. ´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. ¶¶¶¶¶¶¶ . . ¶¶. .´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´¶¶¶¶
. .¶¶¶¶¶¶¶ . ¶¶. . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´¶¶¶¶
. . .¶¶¶¶¶¶. ¶¶. . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶¶¶¶¶
. . . .¶¶¶¶¶¶¶. . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ´¶¶¶¶
. . . . . . . .¶¶. .´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . . ¶¶. . ´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . .¶¶. . .´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´´´´´´¶¶¶¶

مهسا دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:49 ب.ظ http://www.qqqq.blogsky.com

فقط میتونم بگم به این راحتی ها دنیا به آخر نمی رسه....
من اصلا حال و حوصله ی این عشقولک بازی ها و دل از کف دادن ها و گوشه ی عزلت گزیدنا رو ندارم! اینا از شدت ه خوشی ه! الان همه میریزن سرم کتکه رو می خورم :دی
عشق واقعی تو این دوره و زمونه خیلیییییییییی کمیابه !‌من به این راحتی ها باور نمی کنم کسی عاشق بشه!
گذشت اون دوران! الان همه فقط به فکر خودشونن! همه مون سنگ شیرین و فرهاد و به سینه می زنیم ولی وقتی پاش بیافته جز خودمونو نمی شناسیمو دوست نداریم.
ولی چه حالی کردم از این تیکه اش:
«اگر بگوییم که یکی از بازیگرهای هالیوودی بعد از شکست عشقی اش اتفاقا اعتیادش را ترک کرده, باور می کنید؟»

آره من باور می کنم !‌ (به این می گن آدم) خیلی حال کردم!
مرسی علی اکبر.

همینطوره که میگی...
این شهامت رو به شما تبریک میگم...البته انگار هنوز نه جانانه نشنیدید.
راست میگی باید دیگه تو کتابها دنبالش بگردیم اگه فیلتر نکرده باشن....
باید بگم که:
ز بس نامردی را در لباس مردی دیدم
دگر از سایه خود هم بدل بیم زیان دارم.
ممنون ازت

زریر سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:06 ق.ظ http://saansiz.blogsky.com/

سلام
منم یه بار نه شنیدیم البته بعد از یه آشنایی سه ساله.
و من شدم یه آدم کاملا منطقی بد . طوری که هر رابطه ای رو فقط برای سودش برقرار می کردم .
انتقام هم گرفتم . خیلی بدتر از اون نه.
البته من با رفتار نه شنیدم نه مستقیما .
اما حالا واقعا به خاطر کار هایی که کردم عذاب وجدان دارم.
خدا خودش کمکم کنه.
موفق باشی .
راستی آپم.

سلام
انگار خیلی برات سخت بوده...
ای کاش قبل از اینکار مطلب منو میخوندی.!؟!٬٪،¤**،+ـ()۰=
ولی از اینکه پشیمونی و میدونی که سودی هم نداره و عذاب وجدان امونت رو بریده برات طلب آمرزش میکنم.
چون کاره دیگه ای ازم بر نمیاد.
موفق باشی

ماهی خانوم سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:30 ق.ظ http://mahinameh.blogsky.com

سلام دوست گلم
خوبی عزیز جان؟!
چشم من به همین زودی آپ میکنم
این مطلبتم خیلی بامزه و جالب بود
اما بازم مثل همیشه عزب اقلی بودن مارا به رخ کشیدید!!!
شاد باشی دوست عزیزم

ارنست سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:30 ب.ظ http://pofilla.blogfa.com

سلااااااااااام!
مرسی که اومدین....خیلی ممنون.
ماژلان وبلاگمون رو به روز کرده.
تشریف بیارید.

ماهی خانوم سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 09:16 ب.ظ

سلام
آپم بیا

فاطمه سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:55 ب.ظ http://www.ghooghnoss.blogfa.com

سلام
ممنون که ژیگیر هستی!منتظرم تعداد بیشتری اعلام حضور کنن.در ضمن یکمی درگیر کنکور هستم!برام دعا کن!
شما هم لینک شدی.
در ضمن مطلب این دفعه خیلی چسبید!بازم بهم سر بزن.

ضرب المثل های انگلیسی سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:08 ب.ظ http://proverb.blogfa.com

سلام
خیلی ممنون از ضرب المثل هاتون
گفتید ضرب المثل فارسی میفرستید و ما انگلیسیشو پیدا کنیم
-----------
این کار خیلی خیلی سخته پس ما پیشنهاد میکنیم اگه ضرب المثل انگلیسی با معادل داشتید به ما ارائه بدید

ارغوان سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:46 ب.ظ http://www.loveyou.blogsky.com

سلااااام مرسی.چه شعر بامزه ای بودا :ـ) کاش زودی بره و برگرده. منم سعی میکنم جمعه ها آپ کنم.ممنون از دلداریت. بازم بیا خونمون دوست عزیز.

جان کوچولو چهارشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:16 ق.ظ http://jaankoochooloo.blogsky.com/

درود !
مرسی که اومدی !
ببخشید من هیچ نظری راجع به عشق ندارم !
منطق بهتره !

مهسا چهارشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:40 ق.ظ http://www.qqqq.blogsky.com

دیدم آپ کردین !‌اومدم دماغم خورد به در بسته :دی
فعلا

هر کی میخواد دماغش رو به خاطر زیبایی عمل کنه قبلش برنامه ریزی میکنه در جواب "چرای؟" دوستان چی بگه...دیواری هم از دیوار ما کوتاه تر که پیدا نکردی دیگه...!!!!

باشه نوبت دماغ ما هم میرسه....

مهسا چهارشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:59 ق.ظ http://www.qqqq.blogsky.com

اولا که نه نشنیدم ولی بی شکست نبودم.
دوما که من قبلا در مورد عمل بینی اقدام کردم و دیگه کار از کار گذشته الانم نگرانم دوباره خرج بذاره رو دستم با این جا خالی هایی که شما میدی(منظورم خالی آپ کردنه)
سوما که خوبه که شرمنده می کنی که می آی ... من کلی خوشحال شدم که بالاخره یکی یه کامنت پر از هندونه برام گذاشت...الانم نشستم لب حوض دارم هندونه می خورم :دی
چهارما که من باز رفتم بالای منبر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پنجما که منتظر آپ جدیدم ؛شما خالی هم اپ کنی ما خوشحال می شیم ..می فهمیم که سرحالین
مخلص کلام : پاینده باشی.

بازم کل اولا دوما راه انداختی....
اولا خدا رو شکر...اینم طبیعیه...
دوما امیدوارم با این جا خالی مشکلی پیش نیومده باشه..
سوما ما کامنت هندونه دار گذاشتیم ولی یه تعارف هم به خودمون میزدی جای دوری نمی رفت...شکمو.
چهارما خواهش میکنم حاج خانم!!!!!!
پنجما به همین زودی ها ....بازم شرمنده کردین من که آب شدم...
مخلص کلام زنده باشی.

نویدذ چهارشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:33 ق.ظ http://morvaridonline.blogsky.com

سلام علی جان ... خوبی ؟

مرسی که این همه لطف دارید به من

دوستتون دارم

پت چهارشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 08:03 ب.ظ http://chocoholic.persianblog.ir

سلام
ممنون برای کتابها.... کتابهای خوبی هستند....
در مورد شکست عشقی و خودکشی و این صوبتا هنوز علتشو نتونستم درک کنم٬ چه برسه به اینکه بخوام به فکر چاره باشم!
موفق باشی

آفتاب ایرانی پنج‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:06 ق.ظ http://www.aftabirani.blogfa.com

سلام

ممنون که سر زدی

مطلب جالبی و انتخاب کردی
ولی شکست عشقی بد چیزی روحیه آدم بهم می ریزه

من آپم بدو بیا یه سر هم به من بزن

بای

سارا خانم پنج‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 02:34 ب.ظ

ممنون که اومدی
حوصله کل انداختن ندارم
ببخشید
مطلب جالبی هم نوشتی
تا تهش خوندم
کاش حوصلم بگیره یکبار بیام کلی بحث کنیم
تا بعد

عسل بانو جمعه 3 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:01 ق.ظ http://manvashoharam.blogfa.com

وای ممنون
حه مطلب خوبی ...خیلی خیلی حالب بود .
ولیمن شخصا اصلا از نه ناراحت نمیشم .خوب بابا حون من میگم مثلا اگه این نشد ، حتما بعدی شانس منه .
باور کن ، نه این که الان که ازدواح کردم اینو میگم ها ، نه .
در کل .
نیمه گمشده خودش میاد ...باور کن .
بازم ممنون علی اکبر حان .
ممنون .
راستی میخوای براتون قورمه سبزی بفرستم ؟

باید به شما هم تبریک گفت البته باید از قبل آمادگی نه شنیدن رو در خود تقویت کنیم...
این رو هم میشه باور کرد که هرکی گمشده ای داره ...
آخ که چقدر قرمه سبزی دوست دارم...
دستت درد نکنه ...زحمتت میشه..

گلدونه جمعه 3 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:28 ق.ظ http://goldoneh.blogsky.com/

درود به تو مهربون ه هم درد ...
پس میفهمی حی میگم ؟ نه ؟
ممنون علی .
راستی شرمنده ....پسا اشتباهی پاک شد ...منم که خوش اعصاب ..... محبور شدم دوباره و کامل تر بنویسم .
بد حوری دلم گرفت .
من موندم به حه سرعتی دی وی دی بع ایحا هم رسید ...
باورت نمیشه تو شوک هستم !
به هر حال ممنون که پیشم میایی

زنده باشی...
یکمی عقل تو کلمون مونده خدارو شکر...
کامل تر و جالبتر شد.
به سرعت شایعه...
موفق باشی

شبنم جمعه 3 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 04:24 ق.ظ http://www.koumeyemehr.blogsky.com

سلام علی اکبر مطالبت قشنگ و آموزنده وگویا بود
دستت درد نکنه با این نوشته های زیبایت
راستی من یک مشکلی برام پیش اومده ببین می تونی کمکم کنی .من وقتی به عنوان بازدید کننده وارد وبلاگم می شم تا نصفه لود میشه بهد فروارد میشه به یه سایت دیگه .به این سایت(www.parstools.net) خیلی غصه ام گرفته نمی دونم چی شده . در ضمن شما که وارد وب من میشی مثل قبلنا کامل وارد می شی ؟ یا نه اگه می تونی کمکم کنی سری توهمین قسمت نظرات بهم بگو قبلا ازت تشکر می کنم
باآرزوی موفقیت .

سلام
حق با تو هستش برای منم نصفه و نیمه باز میشه...
ولی توی اون سایتی که گفتی نمیره.
نمیدونم چی شده من که وارد وبلاگت شدم وقتی روی نوشته های پیشنت (ای مهربان) کلیک کردم کامپیوترم گرافیکش رو از دست داد و مجبور شدم ری استارت کنم.
یه کاری بکن برو توی قسمت تنظیمات عمومی وبلاگت و تعداد یادداشت هات رو کمتر کن مثلا ۲ یا ۳ تا بعد دوباره وبلاگت رو لود کن ببین همین مشکل تکرار میشه؟
یا قالب وبلاگت رو عوض ببین تغییری میکنه..
اگر این روش ها کار نکرد میتونی مشکلت رو در وبلاگ مدیران مطرح کنی.
آدرسش
http://admin.blogsky.com
امیدوارم که مشکلت سریع حل بشه.
موفق باشی

نغمه جمعه 3 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:49 ب.ظ http://www.naghmehdanesh.persianblog.ir/

ما چون شکست نمی خوریم این مطلب را نمی خوانیم

ان شاالله که هیچکس شکست نخوره...
همیشه برنده ...تو که نبودی!!!!!!
حالا باعث نشی کسی شکست بخوره...تا مجبور بشه مکطلب من رو بخونه...

حسین شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:25 ب.ظ

علاقه به جنس مخالف یه چیزی هست که سرهمه می آید.
یا لااقل اکثرافراد. از جایی می آید که هرگز فکرش را هم نمی کنی.
بالاخره شما حداقل برای یک بار در زندگی از یکی خوشت می آید. حتی شکسپیر هم عاشق دختری شد ولی بهش نرسید و هیچ وقت ازدواج نکرد.

سلام
درسته .. سر همه میاد ولی برخوردها باهاش متفاوته.
هر کسی برداشت خودش رو نسبت به این نوع دوستی ها داره ..خوب یا بد..
مهمه که چی توی فکر آدها میگذره..مهم اینه خیلی زود وابسته نشی .
چون خیلی زود دل زده میشی..یا اصلا نه جریان جوری جلو میره که یه جایی به مجادله کشیده میشه همه چی خراب میشه...
آره ما نمونه هم داریم ..اینی که من گفتم خوب خیلی کم پیش میاد ولی بازهم فاجعه است...بعضی توان نه شنیدن رو ندارن..و ممکنه خراب کاری بوجود بیارن ..نمونش اسید پاشی های چند سال پیش ...یا ...
خدا کنه همه آدمها معقولانه تر جلو برن و به این سادگیها دل نبندند...

H.Z شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:33 ب.ظ

من خودم هیچ وقت در زندگی کاری به جنس مخالف نداشتم.
این چیزا برام وجود خارجی نداشت. جنس مخالف یعنی چی.
حتی قصد ازدواج رو هم نداشتم. اصلا این مساله رو حذف کرده بودم.
برای نخستین بار در زندگی در 20 سالگی از یکی خوشم اومد و
رفت در فکرم.
قانون طبیعت است. برای همه پیش می آید. من هم برای اولین و آخرین بار. چیزی که می دونم اینه که از این چیزا متنفرم و هرگز چنین چیزی دیگر وجود نخواهد داشت.
تا زمانی که نفس می کشم.

سلام
خوب نمیدونم چی بگم..به نظرم باید مقبولانه تر باشه.
بالاخره در اوائل زندگی این حس توی بیشتر آدمها بوجود میاد و خیلی هم شبیه به هم است ..هممون گفتیم که ازدواج نمی کنیم و ..
ولی خوب بالاخره تا کجا میخواهیم پیش بریم ..باید تابع حرف خانواده باشیم..
نمیدونم چه مشکلی برات بوجود آمده..دوست دارم روی این موضوع بیشتر فکر کنی ...چون این رابطه دلی و عشقی باید باشه و زندگی ادم رو عوض میکنه..

ستایش پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 05:21 ب.ظ http://http:/

باور کنید من شدیدا به جنس مخالف احتیاج دارم شکست عشقی ناجور خوردم خدا لعنتش کنه

سلام
خوب هیمن احتیاج شدید باعث به وجود اومدن یه همچین شکست هایی هم میشه ...
یکمی باید با خودت روراست باشی و بتونی تشخیص بدی این نیاز تو ازچه نوعش ..محبتی ..سکسی .. علاقه .. بازیه .. درد دله ی ..
ببین قراره کدوم نیازهات رو با این جنس مخالف بر طرف کنی بعد که به نتیجه رسیدی اون موقع است که میتونی تشخیص بدی بهترین فرد برای رفاقت با تو کیه ..
موفق باشی

منصور یکشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 08:41 ق.ظ

سلام
واقعا مطالبتون زیبا و امیدوار کننده بود. منم برام پیش اومده و البته گفتم: تحمل می کنم بی تو به هر سختی/ به شرطی که بدونم شاد و خوشبختی
با اینکه پشیمون نیستم از کار خودم ولی از تنهایی دارم میترکم! خیلی برام سخته. فکر نمی کنم دیگه بتونم عشق رو تجربه کنم که این برام دردناکه
موفق باشید

سلام
ممنون که تا آخرش رو خوندی .. خوشحالم که مورد پسندتون قرار گرفته.
شعرت زیبا بود .. کاش همه مثل تو فکر می کردن..
برات دعا میکنم...سخته .. ولی این انسانی که خدا آفریده بر سخت ترین مشکلات هم فائق میاد.
میتونی ... گر خداوند ز حکمت ببندد دری .. ز رحمت گشاید در دیگری ..
همیشه اون چیزی رو که میخواهیم اتفاق نمی افته .. شاید این لطف خداست که شامل حالت شده ..
ارزو میکنم که به بهترین عشقت که اونم منتظر توست برسی.
موفق باشی

مرتضی پنج‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:46 ب.ظ http://www.hamdameshoma.blogfa.com

سلام به دوستان عزیز و با کسب اجازه از مدیر وبلاگ
به نظر من اصلا خوب نباشه با یه نسخه همه رو درمان کنیم
وقتی فردی دچار شکست عشقی میشه به یه همزبون احتیاج داره که باهاش دردو دل کنه،من روش جدیدی رو ابداع کردم که واسه هرکسی و از هر جنسی(مذکر یا مونث)راه حل مفیدی خواهد داشت،حتما به وبلاگم سر بزنید و حتما نظر بدهید

سلام
خوب حرف شما محترمه ..
چه عالی ..

سایت خانواده بزرگ اسلامی شمیم پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:29 ب.ظ http://www.shamimm.ir

با عرض سلام وخسته نباشید،
از مطلب شما در سایت خانواده بزرگ اسلامی شمیم در قسمت وبلاگستان استفاده کردیم ،
شما را به دید از سایت خانواده بزرگ اسلامی شمیم دعوت می نماییم.
منتظر نظرات شما هستیم.
با تشکر

سلام
ممنون
مشکلی نیست .. خوشحالم که مطالب وبلاگم در وب سایتهای خوبی مثل وب شما نمایش داده می شوند.. این باعث خرسندی منه.
حتما..

hi دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 09:14 ق.ظ http://www.viva5.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد